اجرای طرح «همای رحمت» از سوی شهرداری اراک
کد خبر: 3965262
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸

اجرای طرح «همای رحمت» از سوی شهرداری اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در تشریح برنامه‌های ماه مبارک این مجموعه به اجرای طرح «همای رحمت» در مناطق کم‌برخودار، همکاری در تولید 30 برنامه قرآنی و چاپ کتابچه «ملکوت» اشاره کرد.

اکبر رضایی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به شیوع پیک چهارم کرونا برنامه‌های این مجموعه در فضای مجازی تدارک دیده شد، اما تمام سعی ما براین است از فضای معنوی این ایام کاسته نشود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده 50 بیلبورد آیات کاربردی قرآن و احادیث در فضای شهری نصب شده است، تصریح کرد: اجرای طرح مجازی «شمیم رحمت» در قالب شعرخوانی شاعران آیینی با محوریت‌های دینی و جبهه مقاومت، تولید 30 تایپوگرافی قرآنی، اجرای طرح بازی‌های هدفمند خانگی در دوران کرونا ویژه معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران اراک و برگزاری جشنواره‌های ورزشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رضایی همچنین به برگزاری جشنواره قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در دو بخش پسران و دختران اشاره و بیان کرد: پسران در رشته قرائت و اذان و دختران در رشته نقاشی با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین هر روز رأس ساعت 17 عصر با استفاده از قاریان مطرح شهر محفل انس با قرآن برگزار شده که به صورت زنده از شبکه اینستاگرامی سازمان و شبکه شاد پخش می‌شود.

وی از برگزاری برنامه هر مسجد، یک مسابقه ورزشی ویژه آقایان در 60 مسجد خبر داد و افزود: چاپ کتابچه «ملکوت» با محوریت احادیث، مقوله‌های فرهنگی – اجتماعی و توصیه‌های پزشکی، انجام اینفوگرافی با محوریت ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، همکاری در تولید 30 برنامه قرآنی تحت عنوان «شهد رمضان»، تولید 10 پادکست رمضان، اجرای طرح «همای رحمت» در مناطق کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha