توجه خانواده به تربیت دینی فرزندان ضروری است
کد خبر: 3968090
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
جرعه‌ای از زلال وحی/16

توجه خانواده به تربیت دینی فرزندان ضروری است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار کرد: گاهی تنها دغدغه خانواده‌ها دکتر و مهندس فرزندانشان است و به تربیت دینی و بنده خدا بودن آنان توجه ندارند و همین بی‌توجهی آسیب‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند.

توجه خانواده به تربیت دینی فرزندان ضروری است

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: نزول قرآن و دستورات الهی برای هدایت بشر نازل شده است و عموم مردم مکلف به پیروی هستند. پیامبر اکرم(ص) با توجه به اینکه نسبت به مردم بسیار مهربان بودند. ازاین رو برای هدایت بشر خود را به زحمت و مشقت می‌انداختند و خداوند در آیه دوم سوره«طه»: «مَا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ، ما قرآن را از آن بر تو نازل نکردیم که (از کثرت عبادت خدا و جهد و کوشش در هدایت خلق) خویشتن را به رنج درافکنی به این مهم اشاره فرمودند.

وی اضافه کرد: قرآن، برای مردم یادآور اصل خلقت و داشتن فطرتی پاک است. دستورات الهی برای تذکره و داشتن خشیت که در آیه سوم از سوره«طه»: «إِلَّا تَذْكِرَةً لِمَنْ يَخْشَى، تنها غرض از نزول قرآن آن است که مردم خداترس را متذکر و بیدار سازی» به آن استناد شده است.

میرمهدی ادامه داد: قرآن در افرادی موجب هدایت می‌شود که آنان قرآن را عظیم دانسته و در برابر آن خضوع و خشوع داشته باشند که مبادا از هدایت الهی عقب بمانند. قرآن تنها برای خواندن و ثواب بردن نیست و در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌توان از آموزه‌های الهی بهره برد. قرآن برای ما دستورات روابط بین‌المللی معین کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره)اراک در ادامه به آیه 132 سوره «طه»: «وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا ۖ لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا ۖ نَحْنُ نَرْزُقُكَ ۗ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ» اشاره و تصریح کرد: امر به نماز یکی از مهم‌ترین مواردی است که به آن تأکید شده است. خانواده موظف به دعوت اعضای خانواده خود به نماز هستند و در این امر باید صبور باشند.

وی با بیان اینکه نسبت به عبادت نباید نگاه عادی و پیش پا افتاده داشت، اظهار کرد: برای حاضر شدن در مقابل خدا باید خود را آماده کرد. در همه حال باید از مسئله مهم نماز دفاع کرد و انجام این فریضه الهی زیباترین راه ارتباط با خداست. چراکه تمام ارکان و ابزار عبادت و خضوع در برابر پروردگار در نماز وجود دارد.

این مقام مسئول از عدم توجه یا کم‌توجهی عموم مردم به مسئله نماز گلایه کرد و افزود: خانواده‌ها نسبت به اقامه نماز و تشویق فرزندان به انجام این فریضه الهی توجه ندارند. راه سعادت انسان ارتباط با خداست و اگر والدین خود اهل نماز باشند، قطعاً فرزندانشان را در این مسیر هدایت می‌کنند. نماز کلید ارتباط است و از این امر مهم نباید غفلت کرد. گاهی تنها دغدغه خانواده‌ها دکتر و مهندس فرزندانشان است و به تربیت دینی و بنده خدا بودن آنان توجه ندارند و همین بی‌توجهی آسیب‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha