انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3979455
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی می‌شود

به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان از انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی و خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، اول تیرماه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در تیرماه سال 60 به فرمان امام خمینی(ره) فعالیت خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده است.

وی در تشریح اولویت‌های کاری این اداره در سال جاری، تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه خانواده، انقلاب اسلامی و فضای مجازی از اهم برنامه‌های اجرایی هستند و امسال 35 عنوان برنامه در دستورکارست. همچنین در کنار برنامه‌ها، توانمندسازی فعالان فرهنگی از اولویت‌های اداره کل استان و سازمان است.

عباسی با بیان اینکه دوره‌های مختلفی برای توانمندسازی فعالان فرهنگی انجام و خروجی خوبی داشته است، اضافه کرد: در کنار برنامه‌های فرهنگی انجامطرح‌های قرآنی همچون «شهدرمضان» در دستور کار بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد. این برنامه از طریق شبکه استانی آفتاب روی آنتن رفت.

وی ادامه داد: در ایام کرونا فعالیت مساجد به سمت مجازی شدن پیش رفت و در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفت. در تعامل و همکاری با سازمان اوقاف، سپاه روح‌الله استان و نمایندگی ولی‌فقیه در استان شیوه‌نامه مدیریت مساجد آماده شد. برای رونق هرچه بیشتر مساجد از نظرات ائمه جماعات، هیئت مذهبی، فعالان کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج نیزاستفاده شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملیاتی شدن این شیوه‌نامه پس از ابلاغیه نماینده ولی‌فقیه در استان انجام می‌شود، بیان کرد: بعد از عملیاتی شدن شیوه‌نامه نحوه فعالیت و ساز و کار بخش های مختلف مساجد، نوع نظارت نهادها و مدیریت تبیین می‌شود. با اجرای این طرح زیرساخت و زمینه همکاری و هم‌افزایی بین فعالان مسجدی وجود دارد.

عباسی از اجرای طرح فرهنگی با محوریت کانون تحکیم بنیان خانواده با همکاری سپاه استان و نماینده آستان قدس در استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح 30 مسجد منتخب برگزاری شدند. در همین راستا از ظرفیت مدارس اطراف این مساجد جهت برگزاری کارگاه‌های مختلف و متنوع در زمینه تحکیم خانواده استفاده می‌شود. در این کانون‌ها سه دوره شیوه‌های همسرداری، شیوه‌های تربیت فرزند و مهارت‌های مدیریت فردی مورد آموزش قرار می‌گیرد.

وی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده هم اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده دو حوزه طلاق و اعتیاد مورد توجه گرفته است. امیدست با کمک مبلغانی که برای این هدف تربیت شدند به کاهش آسیب‌ها کمک و از افزایش آن پیشگیری کنیم. سال گذشته 20 مشاور خانم در زمینه خانواده آموزش عمومی و تخصصی دیده‌اند و امسال به جمع مبلغان تخصصی اضافه می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه هویت استان مرکزی در انقلاب اسلامی مهم است و تاریخ شفاهی شازند توسط کارگروهی در این شهرستان در حال انجام است، بیان کرد: امید است پس از هویت انقلابی استان بعد از تولید محتوا، آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم. همچنین سلسله نشست‌های تحولات جهان اسلام از دیگر اقدامات اجرایی است که حدود 400 نفر از بانوان فعال در حوزه فرهنگ در این نشست‌ها شرکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: سومین اولویت ما فضای مجازی است و در این فضا قرارست محتوای معارفی و قابل استفاده برای خانواده‌ها مطرح و در گام دوم فعالان این حوزه توانمند شوند. رویکردهای کادرسازی انقلابی و پویا، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی حاکم بر فعالیت‌هاست.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در جشنواره‌ای که با عنوان «مهرواره محله‌همدل» برگزار شد توانست با همکاری فعالان مساجد هزار و ۹۰۳ مسئله، معضل و مشکل را احصا و بین 10 استان برتر کشور قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات استان در پایان ادامه داد: هویت‌سازی از مفاخر استان از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان است، به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان از انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی و خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح می‌شود تا کودکان و نوجوانان با این حافظ بیشتر آشنا شوند.  

انتهای پیام
captcha