فعالیت‌های قرآنی تجاری‌سازی شود
کد خبر: 3981776
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
اگر من مسئول بودم / ۷

فعالیت‌های قرآنی تجاری‌سازی شود

حافظ کل و دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن با بیان اینکه تفکر اداری باید اصلاح شود، افزود: تجاری‌سازی فعالیت‌ها همچون فعالیت‌‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد، باید قبول کرد، دوره نسل فی‌ سبیل‌الله کار کردن به اتمام رسیده است.

مسعود اکبری، حافظ کل و دارنده مدرک درجه یک حفظ قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، تصریح کرد: کسی که با معارف و مفاهیم قرآن آشنا و روح قرآن در وجود او دمیده شده باشد، می‌داند تنبلی هیچ جایگاه در زندگی او ندارد و برای موفق شدن باید رفت.

وی اظهار کرد: در قرآن هیچ آیه‌ای نمی‌توان یافت که انسان را به انفعال به سمت تنبلی هدایت کند، اما متأسفانه این تنبلی در دو نگاه متوجه جامعه قرآنی و مسئولان است، باید قبول برخی از فعالان جامعه قرآنی کارآمدی لازم را ندارند. نگاه دوم متوجه مسئولان است، باید تفاوت بین کارآمدی و کارکردن مشخص شود، مسئولی که بخواهد کارآمد باشد و کار کند باید صدای افراد جامعه هدف در جامعه باشد و متأسفانه در این بخش با مشکل مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید:


اکبری با اشاره به سنگ‌اندازی برخی از مسئولان در مقابل جامعه قرآنی که قصد فعالیت دارند و در عین حال کارآمد نیز هستند، بیان کرد: برای کار کردن باید تفکرات خود را تغییر داد، متأسفانه وجود برخی جملات همچون «اینجا اراک است» بار منفی بسیار زیاد دارد و این وظیفه همه ما است که این تفکر و دیدگاه را تغییر دهیم، اینجا اراک است، یعنی اینکه اینجا مردم متحدی ندارد و همه سنگ منم به سینه می‌زنند، تا این دید را تغییر ندهیم شاهد اتفاق مطلوبی نخواهیم بود.

این حافظ کل با بیان اینکه ذهن مسئولان دست‌مایه تفکر اداری نه انقلابی است، افزود: برای ایجاد تحول و تغییر نیاز به مدیر و مسئول انقلابی داریم که در گام اول ظرفیت‌های استان را شناخته و به تمام امکانات و داشته‌ها اشراف کامل داشته و احترام بگذارد و صدایی برای ابلاغ به جامعه باشد.

اکبری بی‌توجهی مسئولان به پیشنهادها و ایده‌های افراد نخبه برای روند هرچه بهتر فعالیت‌ها را گامی برای دور ماندن از کارایی و کار مفید دانست و بیان کرد: تفکر اداری باید اصلاح شود، تجاری‌سازی فعالیت‌ها همچون فعالیت قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد، باید قبول کرد، دوره نسل فی‌سبیل‌الله کار کردن به اتمام رسیده است و امروز فعالان قرآنی نخبه به دلیل نبود منفعت مالی به صورت حرفه‌ای در میدان حاضر نیستند، برای آنان فعالیت‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد. تمام مجموعه‌های موفق دنیا برای پیشرفت توجیه اقتصادی دارند و اینکه باید تنها برای رضای خدا فعالیت کنیم، تفکری نخ‌نما شده است.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت حرفه‌ای قرآن مستلزم گذاردن وقت کافی از سوی فعالان این حوزه است، اظهار کرد: وقت گذاردن و انجام برنامه‌های مفید و اثرگذار باید در سایه تأمین معیشت مالی افراد انجام شود، نمی‌توان از صاحبان ایده بدون تأمین مایحتاج زندگی آنان انتظار داشت. امروز در تمام شهرها و استان‌ها تشنگان کسب معارف قرآنی وجود دارند، اما حلقه ارتباطی بین قرآنیان و مخاطب مفقود است و باید فردی یا مسئولی باشد تا خلأ این حلقه را برطرف کند.

دارنده مدرک درجه یک حفظ کل اظهار کرد: اینکه مردم استان و شهری فعالان قرآنی حتی همان منطقه را نمی‌شناسند فاجعه است. مسئول قرآنی باید صدای سخن درست، انسان درست باشد و ابلاغ‌کننده تفکری باشد که به نتیجه منتج شود. مسئولان برای مشاهده خروجی مطلوب عزم داشته، سلیقه به خرج دهند و تواضع داشته باشند، که متأسفانه برخی از مسئولان استان از این امتیازها به دور هستند.

اکبری با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در استان رها و بدون هدف انجام می‌دهد، تصریح کرد: فعالیت‌ها باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیش روند و در این حوزه از فضای مجازی غافل نباشیم و متأسفانه از این فضا در استان استفاده نمی‌شود. در اراک و استان مرکزی کانال‌های پرمخاطب وجود دارند که می‌تواند فرصتی برای تبلیغ فعالیت‌های قرآنی باشد. با شیوع بیماری کرونا باید قبول کرد، فضای فعالیت حضوری قرآن عملاً تعطیل شده است و ما از این فضا استفاده نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha