درخواست امام جمعه اراک از مردم جهت اصلاح الگوی مصرف
کد خبر: 3982902
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

درخواست امام جمعه اراک از مردم جهت اصلاح الگوی مصرف

امام جمعه اراک با اشاره به کم‌آبی و قطعی برق خواستار اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم شد و گفت: دولت منتخب مردم باید برای افزایش تولید برق برنامه داشته باشد.

درخواست امام جمعه اراک از مردم جهت اصلاح الگوی مصرف

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، هجدهم تیر در خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته این شهر که در مصلا برگزار شد، ضرورت توجه و اقامه تقوا در زندگی فردی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقوا، بیمه‌کننده انسان در عرصه‌های مختلف است و ملت ایران با در پیش گرفتن تقوای الهی مقاومت در برابر تمام سختی را به منصه ظهور رساند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تعریف وحدت کلمه و بهره‌مندی از توصیه‌های رهبری توانست در برابر توطئه دشمنان ایستادگی و نقشه آنان را نقش برآب کند، اظهار کرد: متعهد بودن ایران در برابرتعهدات یکی از شاخصه‌های عملکردی است و ایمان به خدا و اراده ملی زمینه موفقیت را هموار کرد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه توطئه دشمنان و فتنه آنان نتوانسته است ملت ما را از مسیر منحرف سازد، اضافه کرد: ملتی که دارای صاحب تقوای الهی، عزم و اراده باشد در برابر جنگ روانی، سیاسی و اقتصادی دشمنان پیروز می‌شود.

وی ادامه داد: قیام امام راحل تنها برای خدا و رضایت الهی بود و با این قیام الهی مسیر کرامت و سربلندی بشریت ترسیم شد. ملت مؤمن ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با اتکا به تقوای الهی و وحدت کلمه هیمنه طاغوت را درهم شکستند و در برابر رژیم بعثی عراق در طول 8 سال رشادت به پیروزی رسیدند و بعد از ایشان نیز با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد.

این مقام مسئول با اشاره به شیوع موج پنجم بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورات بهداشتی، تصریح کرد: خوشبختانه کشور ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز بسیار موفق عمل کرد و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی در مهار موج پنجم موفق عمل می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری‌ها وظیفه‌ای مهم است و همه مکلف به رعایت هستیم. استان مرکزی از همان ابتدای بیماری کرونا با قوت برای مقابله با این بیماری حاضر شد و به همت پزشکان و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین همدلی و صمیمت آحاد مردم، تاکنون در مبارزه با بحران شیوع کرونا، خوش درخشید. با همکاری مردم و هماهنگی برون‌دستگاهی باید از این مرحله نیز با کمترین آسیب گذر کرد.

امام‌جمعه اراک در خطبه دوم به کمبود آب و برق در کشور اشاره و با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف، بیان کرد: هم‌اکنون علاوه بر شیوع کرونا، مشکلات کم آبی و قطعی برق نیز در کشور حاکم است، از آحاد ملت شریف ایران اسلامی درخواست دارم با اصلاح الگوی مصرف نسبت به مدیریت این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت منتخب مردم باید برای افزایش تولید برق برنامه داشته باشد. براساس گزارش‌های واصله تولید ۱۶ هزار مگاوات برق در دست اقدام است که دولت جدید باید بهره‌برداری از این طرح را در اولویت قرار دهد. متأسفانه به دلیل کم آبی تولید ۱۰ هزار مگاوات برق آبی متوقف شده و از طرف دیگر به دلیل گرمای شدید تابستان ۲۰ درصد مصرف برق افزایش پیدا کرده که برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به خصوص در حوزه صنعت باید اصلاح الگوی مصرف جدی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha