ستاد امر به معروف؛ پایگاه بیداری در جامعه اسلامی / ارائه آمار شرایط را اصلاح نمی‌کند
کد خبر: 3989348
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد:

ستاد امر به معروف؛ پایگاه بیداری در جامعه اسلامی / ارائه آمار شرایط را اصلاح نمی‌کند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه این ستاد پایگاهی برای تزریق بیداری در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: اصلاح زندگی و سعادت دنیوی و اخروی عموم مردم برای ما حائز اهمیت است و نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی عبور کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، عصر یک‌شنبه، 17 مرداد در آیین رونمایی از کتاب «آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر» به تألیف حجت‌الاسلام مصطفی فرخی، رخ دادن اتفاقاتی همچون دولت جدید، قوه‌ قضائیه، حرکت عظیم و بی‌سابقه غدیری‌ها و ... را نشان از جوانه زدن امیدها در کشور توصیف کرد و افزود: رئیس قوه قضاییه و ریاست جمهوری با انگیزه‌ای مضاعف در ساختن جامعه‌ای نو اعلام وجودی دیگر کردند.

وی بیان کرد: محرم امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا باید محرمی متفاوت از سال قبل باشد، خوشبختانه گزارش‌های خوبی در حوزه برنامه‌های غدیر اعلام شد که همه نوید خبرهای خوش و کم‌سابقه در محرم می‌دهد، به جرئت می‌توانم بگویم شما خط‌شکن بودید و برنامه‌های محرم باید با آهنگ جدید همراه باشد. یکی از حکمت‌های قیام امام حسین(ع) و عاشورا احیا و آمر بودن به معروف‌های فراموش شده و نهادینه کردن آن در جامعه و ناهی منکرات شایع شده است که باید آن را با خون خود شستشو دهیم.

حجت‌الاسلام صدیقی دعوت به امر به معروف را وظیفه‌ای همگانی برشمرد و با اشاره به اینکه پرچم‌دار عاشورا مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: معظم‌له همواره تأکید دارند استفاده از زبان هنر در زمان فعلی از واجبات است و شبکه‌های مجازی، استفاده از رسانه و تربیون‌های رسمی و غیررسمی در احیای این فریضه الهی نقش‌آفرین هستند. این دو دستور الهی تکیه‌گاه شریعت، معنویت و اخلاق‌اند و باید در جامعه مورد توجه قرار گیرند.

ضرورت نهادینه شدن امر به معروف در جامعه

وی ضرورت نهادینه شدن و آمر به معروف و ناهی از منکر بودن در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: خداوند همواره امر به نیکی، تعاون و خیرخواهی کرده است. اباعبدالله(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر بودند و برای بقای دین، احیای عزت و شکست طاغوت از همه چیز خود حتی خانواده خود گذشتند. در احیای این فریضه الهی از نقش بانوان شجاع، متین، مقاوم و با صلابت نباید غافل شد، آنان احیاگر ارزش‌های والای انسانی، کرامت انسانی و معرفت هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه پس از آمدن امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی پرچم غدیر به اهتزاز درآمد، تصریح کرد: در قرون و دوره‌های مختلف از غدیر و ابعاد آن صحبت می‌شد و پس از پیروزی انقلاب پرچم غدیر برافراشته شده و تشکیل حکومت دینی را در جامعه فریاد زد. غدیر و محرم به ما آموخت در همه عرصه‌ها باید لباس رزم بر تن کرده و جهادی در جامعه حضور داشته باشیم، همان‌طور که مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس لباس رزم برتن کرده و در جبهه حضور داشتند.

به‌ گفته وی امروز نباید فقط حرف زد زیرا اثر ندارد و آنچه مؤثر است عمل و قدرت برای نجات بشر است که در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است و تا وقتی این فریضه در قالب گفت‌و‌گوی عمومی تعریف نشده و جامعه در این امر به این باور نرسیده که خیرخواه حق باشند و یکدیگر را به نیکی‌ها وادار و نسبت به بدی‌ها حساس و ظلم‌ستیز باشند و تا وقتی امت در کنار حکومت نباشد حکومت هیچ کاری را پیش نمی‌برد.

ولایت؛ بزرگ‌ترین معروف در عالم

این مقام مسئول احیای امر به معروف را رسالت خطیر ستاد بیان و اظهار کرد: این ستاد با دمیدن روحی تازه در جامعه باید به مردم جرئت و جسارت فریاد زدن دهد تا زمانیکه مسئولان ادارات خود را ارباب و مردم خود را رعیت بدانند، امر به معروف در جایگاه فقط یک حرف باقی می‌ماند. ستاد پایگاه مهمی برای تزریق بیداری در جامعه اسلامی است، نه سازمان و وزارت‌خانه. اصلاح زندگی و سعادت دنیوی و اخروی عموم مردم برای ما حائز اهمیت است و نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی عبور کرد باید به‌موقع فریاد زد و زمان‌شناس و فرصت‌شناس بود.

وی بزرگترین معروف در عالم را ولایت و اولویت نخست را نیز تشکیل حکومت دینی دانست و بر ضرورت باور جامعه نسبت به حرکت تحت لوای ولایت تأکید کرد و افزود: تا زمانی‌ که حکومت دینی تشکیل و حفظ نشده و اقتدار پیدا نکند، تذکرات و تلاش‌ها اثر چندانی ندارد. امر به معروف و نهی از منکر گفتمان ولایت‌مداری را در اوج دانسته و تبلیغ کند و در این بخش از جوانان کمک گیرد و ورود در این حوزه جبهه‌ای مهم‌تر از جبهه‌ای مهم‌ترست و با جذب جوانان و نوجوانان بایستی با فساد، ربا، بی‌عدالتی و ... مبارزه کرد.

صدیقی رسالت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را رسالتی فوق قوه‌های سه‌گانه دانست و بیان کرد: در همایش غدیر که با حضور آقای رئیسی برگزار شد، اعلام کردم که باید شعب اختصاصی برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود که مورد مخالفت قرار گرفت و گفت باید همه شعب‌ و ادارات شعبه امر به معروف و نهی از منکر باشند که این نگاه نوید دمیدن روح انقلاب در جامعه را فریاد می‌زند.

قضات در برخورد با جرائم خط‌شکن هستند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار ورود جدی قوه قضاییه و قضات برای برقراری عدالت ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر شد و افزود: متأسفانه گاه شاهدیم آمران به معروف و ناهیان از منکر بعضی اوقات بدهکار از محکمه قضایی خارج می‌شوند. قضات در مقام برخورد با جرائم خط‌شکن هستند و باید به جوانان جرئت فریاد زدن در برابر هر خطایی از هر مسئولی را بدهند تا نگاه عدم تطابق و سنخیت حکومت با فساد برای مردم مسجل شود.

حجت‌الاسلام صدیقی به مطالبه جدی رئیس قوه قضاییه از مسئولان قضایی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره و ضرورت هم‌افزایی و تعامل این قوه با ستاد را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: برای احیای این فریضه الهی نیروهای اجرایی و امنیتی باید با آنان همکاری کنند. باید ببینیم چه آسیب‌هایی ما را تهدید می‌کند که با مشخص شدن آسیب اولویت‌ها در دستور کار قرار گیرد. باید قبول کرد رفع تکلیف و گزارش آمار جامعه را اصلاح نخواهد کرد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: تا زمانی‌که جامعه فریادگر در برابر بدی‌ها نباشید خدا ما را یاری نمی‌کند. دو ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد بین‌المللی غدیر باید آسیب فقر را ریشه‌یابی کند، اطعام غدیر اقدامی شایسته هست، اما کافی نیست، اطعام، شعار است و توانمندسازی فقرا رسالت اصلی ستاد. از این رو برای رفع و خشکاندن ریشه فقر در جامعه باید برنامه داشت.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از کتاب «آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر» به قلم حجت‌الاسلام مصطفی فرخی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha