نخستین دوره «جام حافظان قرآن» در اراک آغاز شد
کد خبر: 3994645
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

نخستین دوره «جام حافظان قرآن» در اراک آغاز شد

اولین دوره «جام حافظان قرآن کریم» با مشارکت مجمع قرآنیان شهرستان اراک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در دانشگاه فرهنگیان اراک آغاز شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین دوره جام حافظان قرآن کریم با مشارکت مجمع قرآنیان شهرستان اراک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، 11 شهریور آغاز شد.

عبدالرضا هدایتی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات ویژه حافظان قرآن کریم و در قالب 35 تیم از بانوان و آقایان در گروه‌های 6 نفره برنامه‌ریزی شده است. هر تیم از حفاظ ۲، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰و ۳۰ جزء قرآن کریم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حفاظان ۲ و ۵ جزء باید از نفرات کمتر از 18 سال باشند، تصریح کرد: از 35 تیم شرکت‌کننده ۱۵ تیم از برادران و ۲۰ تیم از خواهران در این مسابقات شرکت کرده‌اند. تیم‌ها از طریق قرعه‌کشی در دسته‌های ۴ تیمی تقسیم شده‌اند و در مرحله مقدماتی طی ۳ دور با یکدیگر رقابت می‌کنند و تیم‌های برتر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا خواهند کرد.

هدایتی با اشاره به اینکه اجرای طرح حافظان، کاملاً ابداعی بوده و برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، مکان برگزاری را دانشگاه فرهنگیان اراک این شهرستان اعلام کرد و افزود: مسابقات بانوان امروز، 11 شهریور در دو سالن مجزا برگزار شده و مسابقات برادران نیز فردا، 12 همین ماه برگزار می شود.

وی اعلام کرد: خانم‌ها سعیدی، بقایی، تشیعی‌فرد، محبی، باقری، شیخی و آقایان حمید احمدی، مسعود اکبری، حسین محمدی، عبدالرضا هدایتی، علی شیخی، حمیدرضا معصومی‌پویا داوری این مسابقات را برعهده دارند.

نخستین دوره «جام حافظان قرآن» در اراک آغاز شد

انتهای پیام
captcha