«علی‌ لندی» شاگرد مکتب حسینی بود
کد خبر: 4000352
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

«علی‌ لندی» شاگرد مکتب حسینی بود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه شجاعت نوجوانانی همچون «علی لندی» برگرفته از مکتب حسینی است، افزود: انقلاب و نظام به داشتن چنین نوجوان حسینی به خود می‌بالد.

به گزارش ایکنا از ستان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 4 مهرماه در آیین اهدای دو واحد مسکونی در دلیجان، تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال ایثار، انقلاب در امتداد عاشورا باقی ماند و ادامه خط‌مشی و مکتب حسینی در طول بیش از چهار دهه همچنان ادامه دارد.

وی اربعین را فرصتی برای بازخوانی و تبیین درس‌های عاشورا بیان و اظهار کرد: شجاعت، استکبارستیزی، از خودگذشتگی و مقاومت در برابر دشمنان اوج حماسه حسینی است که جوانان امروز باید به آن پایبند باشند. شجاعت نوجوانانی همچون «علی لندی» برگرفته شده از مکتب حسینی است و انقلاب و نظام به داشتن چنین نوجوان حسینی به خود می‌بالد.

کریمی از مواردی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از محرومان و نیازمندان، انس با کلام وحی، اقامه نماز، دعا و توسل به ائمه اطهار(ع)، داشتن بصیرت و آزادی‌خواهی به عنوان دیگر درس‌های مکتب عاشورا یاد کرد و افزود: با تأسی از مکتب اهل‌ بیت(ع) تلاش خود برای رفع مشکلات مردم را مضاعف کرده و از هیچ کمکی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ضرورت تقویت و ترویج فرهنگ‌های اسلامی در جامعه را متذکر شد و با اشاره به اینکه پیشرفت و تعالی در سایه تحقق فرهنگ دینی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان به اهداف تعریف شده در این حوزه رسید. سپاه و بسیج در طول این سال‌ها همواره مروج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستند و با هدف عمل به فرامین الهی در مسیر محرومیت‌زدایی گام برداشتند.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: به همت مجاهدت هزار و ۲۵۰ گروه جهادی، مشارکت خیرین و دستگاه‌ها در دو سال گذشته ۶۰۰ واحد مسکونی در دورترین نقاط محروم استان تحویل نیازمندان شده است. توسعه اشتغالزایی، احداث 680 صندوق قرض‌الحسنه، ارائه تسهیلات به ایجاد هزار فرصت شغلی از دیگر خدمات صورت گرفته است و امسال نیز هزار و 500 فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

کریمی در پایان از پیشتاز بودن استان در ساماندهی بیش از 24 هزار جهادگر بسیجی خبر داد و افزود: اجرای طرح «شهید سلیمانی» آخرین حضور میدانی جهادگران برای مقابله و مهار بیماری کرونا است که در این راستا قریب به 15هزار بسیجی آموزش دیده وارد عمل شدند.

انتهای پیام
captcha