طرح «یک جای متفاوت» در اراک اجرا می‌شود
کد خبر: 4005998
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
با هدف پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی؛

طرح «یک جای متفاوت» در اراک اجرا می‌شود

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «عصر ظهور اراک» از اجرای طرح «یک جای متفاوت» خبر داد و گفت: در این طرح فضایی علمی و گفت‌و‌گومحور برای طرح پرسش‌های پسران و دختران ۱۷ تا ۲۵ سال فراهم شده است.

طرح «یک جای متفاوت» در اراک اجرا می‌شود

سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «عصر ظهور اراک» در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای طرح «یک جای متفاوت» خبر داد و گفت: در این طرح فضایی علمی و گفت‌و‌گو محور برای طرح پرسش‌های پسران و دختران ۱۷ تا ۲۵ سال از سراسر کشور فراهم شده است تا بتوانند پاسخ پرسش‌های خود را صحیح دریافت کنند.

وی هدف اصلی این طرح را تبیین آموزه‌های اعتقادی به صورت علمی، مستدل، متقن و با بیانی نو و به دور از ابهام و عَصَبیت و پاسخگویی به پرسش‌های دینی نسل جوان را از اهداف این برنامه دانست و ادامه داد: این طرح توسط معاونت پژوهشی مؤسسه «عصر ظهور اراک» طراحی و اجرا می‌شود و تمامی جوانان علاقه‌مند از سراسر دنیا می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

خاتمی‌نژاد احترام به نظر سایرین و ارتقا آستانه تحمل و انتقادپذیری را از ویژگی شرکت‌کنندگان در این طرح بیان کرد و افزود: محدوده سنی شرکت‌کنندگان ساکن ایران، متولدین سال‌های 75 تا 83 و برای هموطنان مقیم خارج از کشور 60 تا 83 است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام در سایت مؤسسه از طریق لینک www.asre-zohur.ir/javan انجام می‌شود. دریافت پیام تأیید نهایی، جمع‌آوری و طبقه‌بندی پرسش‌های مطرح شده توسط معاونت پژوهش مؤسسه، اطلاع‌رسانی به ثبت‌نام کنندگان به منظور شرکت در دوره حضوری یا مجازی، برگزاری کلاس‌ها در یک دوره فشرده، متناسب با کمیت و کیفیت پرسش‌های مطرح شده از دیگر مراحلی است که انجام می‌شود.

خاتمی‌نژاد اضافه کرد: این طرح در فضایی آرام، گفت‌و‌گومحور و به دور از هیاهو و دو قطبی‌سازی‌های رایج در کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود. همه حاضران بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان و زمان برنامه‌ریزی شده، می‌توانند نظرات خود را بیان کرده و تا انتهای مباحث و جمع‌بندی استاد، شنونده مطالب سایر شرکت‌کنندگان نیز باشند. نظر استاد دوره فصل‌الخطاب نیست و فقط با هدف جمع‌بندی مطالب و تبیین دیدگاه اسلام درباره مسائل گوناگون انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره یاد شده برای شهروندان اراکی حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: هموطنان ساکن در سایر شهرهای کشور و خارج از کشور از طریق لینک آنلاین و به صورت مجازی در دوره حضور خواهند یافت. لینک آنلاین شرکت در دوره، بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت‌نام و قطعی شدن تعداد شرکت‌کنندگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

خاتمی‌نژاد با بیان اینکه علاقه‌مندان تا جمعه 7 آبان فرصت ثبت‌نام دارند، افزود: افراد جهت رفع مشکلات ثبت‌نامی با شماره 09189629604 تماس گرفته و سایر سؤالات خود را به نشانی alavi1397@chmail.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha