فعالیت 2500 مرکز اسلامی در جهان
کد خبر: 4010627
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی مطرح کرد:

فعالیت 2500 مرکز اسلامی در جهان

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از فعالیت 2500 مرکز اسلامی در جهان خبر داد و گفت: دشمنان قبول کنند جامعه اسلامی و تعداد مسلمانان در حال افزایش است و تأثیر آنان در عرصه‌های مختلف کاملاً مشهود است و این امر نشانگر قدرت جمهوری اسلامی در جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، امروز، 13 آبان در مراسم بزرگداشت روز ملی استکبارستیزی که با حضور مسئولان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، سبقه 13 آبان را به اعتراض تعدادی از دانشجویان نسبت به خیانت‌های امریکا و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی دانست و اظهار کرد: بروز این اتفاقات حاکی از آن است که جوامع استکباری در همه حال در جریان‌سازی جوامع بشری دخالت داشتند و مردم نیز در مبارزه با آنان از تمام توان خود استفاده کردند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی ادعای مدیریت جهان را دارد و از اصطلاحاتی نظیر جهانی‌سازی و دهکده‌جهانی استفاده می‌کند. آنان با توطئه‌افکنی مدعی بودند هیچگاه انقلاب دینی در جهان ایجاد نخواهد شد و در سایه دین، حضور اجتماعی و سیاسی مردم و دولتی را شاهد نخواهیم بود و برای ثابت کردن این ادعا نیز از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود بهره بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی با استناد به فرمایشات امام احل در و اعتقادات ایشان در برابر ادعای پوچ دشمنان، ادامه داد: امروز با همه توطئه‌های دشمنان فرصت پیشرفت‌ها و تکامل برای مسلمانان وجود دارد و نظام جمهوری اسلامی توانست تمام معادلات آنان را برهم زده و حکومت عدالت گست را در جهان نشر دهد. امروز به برکت این نظام دولت‌های آزادی‌خواه برخاستند و طالب عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی هستند.

رشد عقلانی و فرهنگی در سایه توسعه مبانی دینی

وی تأکید کرد: با توسعه دین اسلام و مبانی قرآنی جامعه بشری رشد عقلانی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را در ابعاد مختلف شاهد خواهد بود. تفکر جوامع استکباری مبتنی بر اینکه انقلاب یا پرچمی نباید به اهتزاز درآید نشان دهنده این است که آنان تصوری از حکومت مهدوی و علوی ندارند. متأسفانه روایات جعلی همچون کشته شدن دوسوم مردم جهان با ظهور مطرح است. برای وقوع یک انقلاب جهانی و بهره‌مندی جامعه جهانی از عدالت باید مقدمات و بسترها فراهم شود و بدون زمینه‌سازی این امر غیرقابل تحقق خواهد بود.

رمضانی با اشاره به اینکه در طول 42 سال گذشته شاهد کارآمدی بسیاری از گروه‌ها و نهادها بوده‌ایم، اضافه کرد: برخی افراد نظام را ناکارآمد می‌دانند و خوشبختانه دستاوردها و جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل پاسخ ذهنیت‌ها را می‌دهد و لازم نیست برای بازگو کردن دستاوردها اقدامات شگرف انجام دهیم. چراکه همه چیز به وضوح دیده می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: امروز لازم است بیش از گذشته فعل توانستن را فعلیت بخشیده و در عرصه بین‌الملل فعال و پویا وارد شویم. خوشبختانه مطرح بودن مباحث مرتبط با اسلام در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان دستاورد انقلاب اسلامی است و و مطالعات بین رشته‌ای در ابعاد مختلف اسلام انجام می گیرد. در واقع اسلام دین تجلیلی نیست و طبق مطالعات عمده احکام آن، احکام اجتماعی است.

وی لزوم تقویت باورها و اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: در تفکر شیعه اباعبدالله (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین جای دارند که همگی تحول‌آفرین هستند و در کنار آن نیز شیعه معتقد به منجی و گسترش دهنده عدالت است. به واسطه وجود تفکرات ناب و صحیح شیعه دشمن و استکبار جهانی انواع توطئه‌ها را به ما تحمیل کردند که تحریم یکی از آنان است.

به‌گفته رمضانی امروز با استعمار نو و جنگ نرم روبرو هستیم، این نوع استعمار با حمله نظامی همراه نیست، بلکه حمله فکری، عقیدتی و اخلاقی دارد و تغییر اخلاق، ادبیات و تفکر را دنبال می‌کند. دشمنان به این نتیجه رسیدند که با ترور افراد انقلابی نمی‌تواند انقلاب را از بین برد، بلکه باید جنگ نرم به راه بیندازد و به خانه مردم ورود پیدا کند به طوری که حتی والدین نتوانند تربیت فرزندان خود را در اختیار داشته باشند. آنان برای رسیدن به اهداف خود تمام دنیا را بسیج کرده‌اند تا در کشورهای مسلمان فکر و اخلاق به نفع خود تغییر دهند. بی‌شک اگر فکرها تغییر و حس مسئولیت از بین رفته و مسیر معنویت عوض شود با خطر جدی مواجه می‌شویم.

ترویج مسئولیت‌گریزی از اهداف دشمن است

وی بیان کرد: غرب به دنبال ترویج مسئولیت‌ستیزی و مسئولیت‌گریزی است، کارشناسان اروپایی و امریکایی متوجه هستند که نمی‌توانند دین را از جامعه بشریت حذف کنند، اما قصد دارند با ترفندهایی مفاهیم را تغییر داده و جای ارزش و ضدارزش را عوض کنند. آنان مفهوم آزادی، تفکر و عدالت را به شکلی متفاوت از آنچه در باور امام راحل وجود دارد تعریف کردند. در این جنگ نرم همه ما مسئول آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان هستیم. چراکه اگر این آگاهی به درستی منتقل نشود مردم دشمن را نخواهند شناخت و زندگی در جهل به معنی خودباختگی و سرگردانی فروخواهد رفت.

رمضانی با اشاره به اینکه جهان و جهانیان درکی از شهیدانی همچون فهمیده، زین‌الدین، باکری و ... ندارند، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری از همه ما مطالبه نظام تحولی دارند و باید در مجموعه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و ... نظام تحولی ایجادشود تا بتوانیم دنیا را به لحاظ فکری مدیریت کنیم. مسلمانان قرآن و نهج‌البلاغه را در اختیار دارند و می‌توانند بهترین تفکر را به جهان عرضه کنند.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: در حوزه عدالت آنچه می‌خواستیم نشد و در حوزه اخلاق باید رشد کرد. جامعه امروز ما باید جامعه‌ای خردورز باشد و رشد جامعه مستلزم عدالت، اخلاق و تفکر است و باید عقب‌ماندگی‌ها را با حرکت و مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف جبران کرد. هر چه قدرت بیشتری در حوزه تفکر اسلامی در اختیار باشد دنیا بیشتر دست‌خوش تحول خواهد شد و قطعاً جنگ نرم به شکست می‌رسد. دشمن با به راه انداختن جنگ نرم به دنبال گرفتن محتوا است و رسانه‌های تبلیغاتی خود را برای رسیدن به اهداف بسیج کرده‌اند تا اخلاق و تفکر را از بین ببرند. در مقابل توطئه دشمن همه ما مکلف هستیم بر تلاش خود بیفزاییم تا ایران اسلامی در بخش علمی، اخلاقی و معنویت الگویی برای جهان باشد. دشمن در جنگ نرم سم‌پاشی یأس و ناامیدی را سرلوحه قرارداده است و در مقابل، مقام معظم رهبری مکرر امید را به جامعه تزریق کرده و از مسئولان نیز همین انتظار را دارند.

وی از فعالیت 2500 مرکز اسلامی در جهان خبر داد و گفت: دشمنان قبول کنند جامعه اسلامی و تعداد مسلمانان در حال افزایش است و تأثیر آنان در عرصه‌های مختلف کاملاً مشهود است و این امر نشانگر قدرت جمهوری اسلامی در جهان است. امام (ره) ذخیره‌ای الهی بود که به ایران اسلامی اختصاص نداشت و با اندیشه‌های ایشان استکبار جهانی هر روز ضعیف‌تر از قبل می‌شود.

رمضانی در پایان اظهار کرد: امریکا خود را محور دمکراسی معرفی کرده است و آن را گندیده کرده است، بدترین نوع دموکراسی را در این کشور شاهدیم. تاریخ کشتار ۱۰۰ میلیون سرخپوست توسط امریکایی‌ها، جنایت هیروشیما و ناکازاکی، جنایت ویتنام، حمله به عراق و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم را فراموش نکرده و نخواهد کرد و به طور قطع نمی‌توان به قدرت پوشالی استکباری اعتماد کرد و با همراه بودن مردم با اسلام و ولایت‌فقیه پیروزی نظام اسلامی همچون گذشته محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha