عمل به وظیفه دل امام عصر (عج) را شاد می‌کند
کد خبر: 4011960
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

عمل به وظیفه دل امام عصر (عج) را شاد می‌کند

کارشناس امور مشاوره و خانواده با تأکید براینکه عمل به وظیفه دل امام زمان (ع) را شاد می‌کند از طلاب جوان خواستار توجه و شناخت وظایف در مسیر پیشرو شد و افزود: لازم است روش، گفتار، کردار و منش شما منطبق با قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) باشد.

مهین صادقی مشاور خانواده

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهین صادقی، کارشناس امور مشاوره و خانواده، امروز، 18 آبان در مراسم «طلیعه حضور» که با حضور بانوان طلبه جدیدالورود استان مرکزی در اردوگاه نرجس خاتون قم برگزار شد، ضرورت تعریف اهداف در زندگی فردی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ورود بانوان به حوزه علمیه گامی برای طی شدن مسیر سعادت و رستگاری است. همه انسان‌ها به دنبال سعادت هستند، اما همه بدان دست پیدا نمی‌کنند. همه در زندگی به دنبال مجهول و گمشده‌ای هستند و تا به معلول ختم نشود به خوشبختی و سعادت نخواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به سعادت باید از قرآن و اهل‌بیت (ع) کمک گرفت، تصریح کرد: مکاتب مختلف برای رسیدن انسان به سعادت فرمولی را در اختیار بشر می‌گذارند. دانشمندان ادوار گذشته معتقدند انسان دارای صفات چهارگانه حکمت، شجاعت، غیرت و عدالت به خوشبختی و کمال خواهد رسید. دانشمندان عصر جدید نیز در قالب گروه‌های غرب، شرق و مرتاض‌ها تقسیم می‌شوند، دانشمندان غرب ارضای غرایض همچون قدرت، شهرت و شهوت، دانشمندان شرقی رفع نیاهای اقتصادی و مرتاض‌ها نیز ریاضت برجسم را عامل خوشبختی و کمال می‌دانند.

صادقی به تشریح وجه تمایز دیدگاه دانشمندان عصر حاضر دنیا «شرق، غرب و مرتاض‌ها» با مسلمانان پرداخت و ادامه داد: در دین مبین اسلام که دین جامع و کامل بین مکاتب و ادیان الهی است نیز فرمولی اصولی و الهی برای رسیدن به خوشبختی و کمال در نظر گرفته است. دین اسلام با عدالت، حکمت، شجاعت وغیرت، اقتصاد و ارضای غرائض انسانی مخالف نیست، اما راه‌های رسیدن به کمال در اسلام با سایر مکاتب و ادیان متفاوت است.

وی به سوره مبارکه «عصر» استناد کرد و افزود: همه انسان‌ها در گمراهی هستند، به سعادت و کمال نمی‌رسند مگر اینکه ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. در واقع از این دو عامل می‌توان به عنوان کدهای اسلام برای سعادت نام برد. چتر ایمان و عمل صالح را در وجود خودتان پرورش دهید و لحظه‌ای از آن غافل نباشید که اگر باشید دچار خسران و حسرت خواهید شد.

صادقی با اشاره به اینکه ایمان باید ثابت و مستقل باشد، به ابعاد و زوایای آن اشاره و ادامه داد: نقل است در کلام امام موسی کاظم (ع) که فرمودند: «انسان دارای 4 علم خداشناسی، نعمت‌شناسی، وظیفه‌شناسی و شناخت عوامل جدایی از خدا و دین ایمانش کامل و به سعادت و کمال خواهد رسید و در قیامت هم‌جوار با پیامبر(ص) و اولاد ایشان است».  

کارشناس امور مشاوره و خانواده در پایان با تأکید براینکه عمل به وظیفه دل امام زمان (ع) را شاد می‌کند از طلاب جوان خواستار توجه و شناخت وظایف در مسیر پیشرو شد و اظهار کرد: شما بانوان جوان نام طلبه را بر خود برگزیدید و لازم است روش، گفتار، کردار و منش شما منطبق با قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) باشد. باید تمام توان خود را به کار گیرید تا امام عصر (عج) از شما خشنود باشند و برای جلب توجه آن حضرت عمل به وظیفه را فراموش نکنید.

انتهای پیام
captcha