مهدویت به جریان گفتمانی در عالی‌ترین سطح علمی تبدیل شود
کد خبر: 4020886
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

مهدویت به جریان گفتمانی در عالی‌ترین سطح علمی تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه لازم است مهدویت به جریان گفتمانی در عالی‌ترین سطح علمی تبدیل شود گفت: ورود حوزه و دانشگاه در این عرصه زمینه گفتمان مشترک بین طلاب و دانشجویان را فراهم می‌کند.

آیت‌ الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 23 آذر در نشست شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، ضرورت توجه به مباحث پیرامون مهدویت را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است برای تقویت و توسعه فرهنگ مهدوی همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پای کار باشند.

وی با اشاره به تعریف راهبرد فعالیت‌های مهدوی در جامعه و ترویج فرهنگ مهدویت و نظارت بر فعالیت‌ها، هماهنگ بودن در اجرای برنامه‌ها و پاسداری از این فرهنگ در برابر افکار انحرافی را از تکالیف شورتی سیاست‌گذاری دانست و تشریح کرد: اشاعه فرهنگ مهدویت برعهده همگان است و نمی‌توان از این مسئله مهم به راحتی گذشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابراز تأسف از اینکه با وجود فعالیت‌های صورت گرفته جامعه کنونی با جامعه مهدوی فاصله دارد و باید این فاصله جبران شود، ادامه داد: مهدویت از ابعاد تئوری، اعتقادی، کاربردی و عملی باید مورد بررسی قرار گیرد، چراکه این مسئله مبحثی مهم است که باید استمرار داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضرورت گفتمان‌سازی جهت اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای تحقق این مهم باید از ظرفیت همه دستگاه‌های علمی و آموزشی همچون حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بهره گرفت. بسیار لازم است مهدویت به جریان گفتمانی در عالی‌ترین سطح علمی تبدیل شود. ورود حوزه و دانشگاه در این عرصه زمینه گفتمان مشترک بین طلاب و دانشجویان را فراهم می‌کند و این امر به پاسخگویی تخصصی در خصوص شبهات مربوط به مهدویت منتج می‌شود.

به‌گفته وی فراگیر شدن شور‌و‌شوق انتظار در جامعه و گرایش اقشار مختلف نظیر دانش‌آموختگان دانشگاهی و اندیشمندان به مباحث مهدویت باعث شده تا متخصصان این حوزه جدی‌تر در این محور وارد شوند. مطالبه جوانان و نوجوانان و علاقه‌مندی آنان به دانسته‌های مهدویت وظیفه اساتید حوزه و دانشگاه را دو چندان می‌کند.

امام‌جمعه اراک وظیفه مبلغان فرهنگ مهدوی در توسعه این فرهنگ در جامعه را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مبلغان وظیفه دارند با گشودن زوایاى جدید مهدوى و پرداختن به موضوعات اجتماعى از نگاه فرهنگ انتظار جوانان را به این مطالعه در این حوزه تشویق کنند. باید دقت کرد مباحث ارائه شده تخصصی و از نظر محتوا دارای چارچوب مهدوی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخشی از سخنان خود به مبارزه جدی با فساد اشاره و توضیح داد: برخورد قاطعانه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور ضرورتی مهم است. پاک‌دستی در مدیریت جامعه اسلامی از موازین الهی و نشئت گرفته از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است و دولتمردان باید به آن اهتمام داشته باشند.

ضرورت پرهیز از رکود در اشاعه فرهنگ مهدوی

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، نیز در این جلسه، به آغاز فعالیت بنیاد مهدویت از سال ۷۷ به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اشاره کرد و گفت: ساختار این بنیاد هیئت امنایی است و تمام فعالیت‌های مربوط به مهدویت را در دستور کار دارد.

وی پرهیز از رکود در فعالیت‌های مهدوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری دوره آموزشی تخصصی ۱۵ نفر از علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش انجام شده است که می‌تواند ظرفیت خوب و مطلوبی برای استان باشد.

وی ادامه داد: استفاده از اساتید مجرب در حوزه مهدویت، تولید برنامه مختلف در صدا و سیما، تولید و پخش برنامه‌های مهدوی در فضای شاد، برگزاری مسابقات با محوریت مهدویت، اجرای برنامه‌های ویژه در اماکن مختلف شهری، برپایی موکب‌های مهدوی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

یادآور می‌شود، در پایان جلسه احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مرکزی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha