اتهام تقلب به جمهوری اسلامی دور از انصاف است
کد خبر: 4024985
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

اتهام تقلب به جمهوری اسلامی دور از انصاف است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تقلب در جامعه اسلامی به معنای خیانت است و بنای جمهوری اسلامی از ابتدا تقلب نبوده است و دور از انصاف است که نظام مقدس اسلام و رهبری را متهم به تقلب کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 10 دی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه مذاکرات به نتایج خوب و قابل قبولی رسد و آرامش حکیمانه در این مذاکرات حاکم باشد، اظهار کرد: رونق صادرات و توجه به استانداردهای صادراتی کالاهای داخلی باید مورد اهمیت باشد. در صورت کم‌توجهی به رعایت استاندارد کشورها، بهانه به دشمنان داده می‌شود تا تولیدات کشور را دچار آسیب کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مراقبت‌های لازم را در بخش‌های مختلف انجام نمی‌دهیم کشاورزی با مشکلات بسیاری مواجه است. اگر قصد صادرات داریم باید استانداردهای کشور مقصد را رعایت کنیم. در دنیای امروز سه نوع مالکیت سرمایه‌داری و غربی، سوسیالیستی و شرقی، مالکیت در اسلام که مالکیت مختلطه و غیر فردی است وجود دارد و تمامی سرمایه‌های کشور جهت تحقق اهداف متعالی اسلامی استفاده می‌شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مردم با مشاهده زندگی ساده و سخت رهبران خود، آسان‌تر سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اما اگر مسئولان اسراف، تفریط و استفاده نادرست از بیت‌المال را سرلوحه فعالیت‌های خود قراردهند، صدای اعتراض و فریاد مردم را خواهند شنید. بیت‌المال در دست همه مسئولان امانت است و لازم است برای تأمین نیاز جامعه، دفاع، برقراری سیاست‌های حکیمانه،‌ حفظ مرزها و پیشرفت علم و دانش و فناوری استفاده شود.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: سرمایه در کشورهای غربی در دست سرمایه‌داران است. تمامی شرکت‌ها، بانک‌ها، کازینوها و املاک تحت اختیار افراد سرمایه دار بوده و سهم مردم حداقلی است.  از حدود ۳۰۰ میلیون جمعیت امریکا حداقل ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در کشورهای سرمایه‌داری زنان نیز فاقد مالکیت بوده و حتی برده‌های سرمایه ‌داران محسوب می‌شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: حزب‌های متفاوت در دولت‌های شرقی نیز با شعار ملی کردن سرمایه و دروغ‌هایی از این قبیل به استثمار مردم پرداخته‌اند، به طوری که نفس مردم را در سینه‌ها حبس و ملیت‌گرایی و برابری و برادری را زیرپا گذاشتند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخان خود به حماسه 9 دی نیز اشاره و ادامه داد: بروز اختلافات داخلی طمع دشمنان و سودجویان را برمی انگیزد، دشمنان با استفاده از اتفاقات سال 88 سعی داشتند که با ایجاد انقلاب مخملی در امور کشور دخالت کنند. مسئولان باید توجه ویژه‌ای به تمامی حرف‌ها و اعمال خود داشته باشند، اینکه ما در انتخابات و شمارش آرا اختلاف نظر داریم به بیگانگان ارتباطی ندارد.

وی در مسیر فتنه ۸۸ جریان‌های انحرافی شکل گرفت، اما با درایت رهبری و هوشیاری مردم بی‌نتیجه ماند. تقلب در جامعه اسلامی به معنای خیانت است و بنای جمهوری اسلامی از ابتدا تقلب نبوده است و دور از انصاف است که نظام مقدس اسلام و رهبری را متهم به تقلب کنیم. بروز اتهامات از سوی کسانی رخ می‌دهد که نگاه اعتقادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر آن ندارند. بنابراین ماهیت و اصل اتهامات برای آنها فاقد اهمیت بوده و می‌خواهند با نظام بازی کنند، اما نظام بازیگر نیست و مسیر صحیح خود را ادامه خواهد داد.

امام جمعه اراک به فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س) نیز اشاره و تصریح کرد: بانوان جامعه اسلامی باید از ایشان درس گرفته و در مسیر فاطمی حرکت کنند. همچنین 13 دی ماه نیز روز بسیار مهمی است. شهادت سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد. چراکه شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت یادآور رشادت شهدای بزرگواری است و باید یاد آنان گرامی داشت.

انتهای پیام
captcha