سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را تجلی تمام حق و عدالت می‌دید
کد خبر: 4025560
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را تجلی تمام حق و عدالت می‌دید

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی همان چیزی است که حاج قاسم سلیمانی برای آن جان خود را اهدا کرد. گاه فراموش می‌کنیم این شهید والامقام که بود و برای چه جنگید. او انقلاب را تجلی تمام حق، عدالت، حکومت رسول‌الله می‌دید.

سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 12 دی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، استان مرکزی را استانی با ظرفیت‌های بسیار خوب علمی، فرهنگی و قرآنی برشمرد و با بیان اینکه مسئولیت‌های واگذار شده امانتی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است، اظهار کرد: باید این امانت را به خوبی پاس داشت و با عملکرد روشن و شفاف به فرد دیگری سپرد و نباید از این امانت‌ها طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی باشد.

وی تصریح کرد: افزایش سرمایه جوان و جدید در عرصه فرهنگ و هنر یکی از اولویت‌ها است و نباید از آن غفلت کرد. سرمایه انسانی باید به دقت کشف، پایش و کادرسازی شود، انجام این خدمات در عرصه فرهنگ شاهکار مدیران فرهنگی آن استان به ویژه استان مرکزی که انتظارها بیشتر است خواهد بود.

هاشمی با تأکید بر اینکه مسیر توانمندسازی در لابه‌لای آیات الهی همچون آیه پایانی سوره مبارکه «فتح» وجود دارد، اضافه کرد: توجه به آیات باعث می‌شود تا سرمایه‌ها جوانه زده و پس از مدتی روی پای خود بایستند. تربیت و اضافه کردن نسل جدید به مجموعه فعلی باید مورد اهمیت واقع شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همان چیزی است که حاج قاسم سلیمانی برای آن جان خود را اهدا کرد. گاه فراموش می‌کنیم این شهید والامقام که بود و برای چه جنگید. او انقلاب را تجلی تمام حق، عدالت، حکومت رسول‌الله می‌دید. اگر دل‌سوخته این شهیدیم باید راهش را ادامه دهیم و از گنجینه انقلاب با جان خود محافظت کنیم. مبادا مسئولان با طعمه ساختن مسئولیتشان مردم را نسبت به حکومت و انقلاب دلزده کنند.

هاشمی در پایان اظهار کرد: مظلوم‌ترین، مهجورترین و محجوب‌ترین مدیران و مسئولان در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خدمت مشغولند. استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد امور بسیار حائز اهمیت است. امید است در این مجموعه طبق برنامه‌های پیشرو به حداقل‌های معیشتی رسیدگی شود.

تدوین نقشه راهبردی و تحول فرهنگ استان براساس زیست‌بوم

سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: در قبال تمام استعدادها مسئولیت داریم. نقشه راهبردی و تحول فرهنگ و هنر استان بر اساس زیست بوم‌ها و ظرفیت‌ها تدوین ‌خواهد شد. امید است بتوانیم با نقشه‌ای جامع به سمت بهره‌مندی از استعدادها و ظرفیت‌ها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: لازم است تمامی‌ سالن‌ها و اماکن فرهنگی به نفع جامعه هنر و فرهنگ آزادسازی شود، همچنین اماکن بسیاری نیازمند احصا و بازسازی هستند که با رسیدگی به آنان بخش زیادی از مشکلات فرهنگی استان و هنرمندان حل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: هنر موجب نشاط در جامعه خواهد شد و همه مدیران و هنرمندان بایددر راستای اعتلای ارزش‌های اسلامی و دینی به فعالیت بپردازند. امید است در پایان مأموریتم در این حوزه بتوانم استان مرکزی را به قطب فرهنگی - اسلامی تبدیل کرده و شهرستان خمین را به عنوان مرکز نشر آموزه‌های انقلاب و امام به کشور و جهان معرفی کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام عباس دانشی تقدیر و سینا دلشادی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معارفه شد.

انتهای پیام
captcha