تدوین نقشه راه فرهنگی با طراحی جدید
کد خبر: 4025573
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

تدوین نقشه راه فرهنگی با طراحی جدید

استاندار مرکزی اظهار کرد: امید است در دوره جدید و نگاه دولت به افق بلند فرهنگ گام‌های خوبی نسبت به مسائل فرهنگی استان برداریم. از این رو نقشه راه فرهنگی استان با طراحی جدید را ارائه خواهیم داد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 12 دی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با حضور سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی دارای استعدادهای بسیار ویژه در زمینه‌های مختلف است. این استان دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه فرهنگی، علمی و سیاسی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در جای جای استان شخصیت‌های بسیار وارسته در حوزه‌های فرهنگ و فرهنگ تربیت شدند که خدمت‌رسانی هریک از آنان در هر استانی که باشند افتخارش به استان ما بازمی‌گردد. امید است بتوانیم با برنامه منسجم و نقشه راه مؤثر در دولت سیزدهم جایگاه فرهنگی را در سطح مورد انتظار برسانیم.

مخلص‌الائمه با تأکید براینکه گفتمان حاکم بر نظام اداری استان، گفتمان مسئله محوری است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوب در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برسیم راهی جز برنامه‌ریزی و ارائه رهبرد مبتنی بر نظام برنامه‌ریزی مسئله محور نداریم. برای تغییر شرایط باید وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و البته که می‌شناسیم. آنچه نمی‌گذارد وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسد موانع و موجباتی است که در میانه راه قرار دارد که به این موانع مسئله گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موانع تغییر شرایط برای رسیدن به وضعیت را به خوبی می‌شناسیم، ادامه داد: عمدتا خود را درگیر آسیب‌ها و پیامدهای مسال کرده‌ایم و انرژی و فرصت خود را صرف مقابله با پیامدهای موانع کرده‌ایم که این موانع در نظام مسئله محور آسیب تلقی می‌شود. انرژی خود را بر آسیب‌شناسی گذارده‌ایم. گفتمان خود را مسئله محور اعلام کردیم که توان خود را با لحاظ همه محدودیت‌های موجود به سمت علت‌های بروز آسیب‌ها متمرکز کرده و درصدد رفع آن برآییم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب‌ها نیاز به فهرست کامل از مسائل داریم که هریک از مسئولان می‌توانند مسائل از دیدگاه خود را بیان کنند تا این فهرست‌ها با یکدیگر الحاق شود و پس از آن فهرست‌ها در قالب شبکه تعریف شود تا نظام‌واره‌ای از مسائل شکل گیرد و مشخص شود کدام مسئله در زنجیره شکلگیری و علل خود با کدام مسئله در حوزه های دیگر ارتباط دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: با استفاده از اولویت‌بندی نظام‌واره‌ای باید به سمت حل مسائلی برویم که بیشترین تأثیر را برای رسیدن به وضعیت مطلوب دارند. امید است در دوره جدید و نگاه دولت به افق بلند فرهنگ گام‌های خوبی نسبت به مسائل فرهنگی استان برداریم. از این رو نقشه راه فرهنگی استان با طراحی جدید را ارائه خواهیم داد و استانداری از برنامه‌های این اداره کل حمایت لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha