حاج قاسم در دفاع از مظلوم بی‌تاب بود
کد خبر: 4026143
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

حاج قاسم در دفاع از مظلوم بی‌تاب بود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شهید سلیمانی را فرمانده‌ای مقتدر و دیپلماتی انقلابی توصیف کرد و گفت: حاج قاسم در دفاع از مظلوم بی‌تاب بود.

سردار محسن کریمی فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 14 دی در همایش بصیرتی فرماندهان بسیج ادارات کل و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن اجتماعات مخابرات منطقه مرکزی برگزار شد، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف و باشکوه در اقصی نقاط ایران و جهان جهت بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: این شهید والامقام دارای روح بزرگ بود و آیه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» در وجود ایشان تجلی داشت.

وی اظهار کرد: دشمن‌شناسی، بصیرت و اقدام به موقع را از مؤلفه‌های شخصیتی حاج قاسم دانست و اضافه کرد: شهید سلیمانی پیروی از مکتب اسلام ناب محمدی و فرامین امامین انقلاب اسلامی را سرلوحه تمام کارهای خود قرار داده بود و با تأسی از مبانی دینی، قرآنی و انقلابی به حیات خود برکت بخشید. ایشان در دفاع از مسلمانان و مظلومان جهان بی‌تاب بود و برای تحقق و اشاعه اسلام ناب بارها خود را به خطر انداخت.

کریمی شهید سلیمانی را فرمانده‌ای مقتدر و دیپلماتی انقلابی توصیف کرد و افزود: این شهید در هر دو میدان مجاهدت‌های بسیار از خود نشان داد و هیچگاه بین دو میدان نبرد و دیپلمات دوگانگی ایجاد نکرد. ظرفیت‌سازی و بهره‌گیری امکانات دیگر کشورها از توانایی منحصربفرد سردار است که این امر دلالت بر اعتماد ایشان به خداوند متعال و تبعیت بی‌شرط از ولایت‌فقیه و مردم‌داری دارد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین درس‌های سیره شهید سلیمانی شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است. چراکه حاج قاسم از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با جبهه استکبار و دفاع از ارزش‌های اسلامی استفاده کرد. سردار در همه بخش‌های جامعه در کنار مردم بود و خدماتی بسیاری به آنان ارائه داد و نماد شجاعت و عقلانیت بود و رفتار انقلابی او همراه با تدبیر و اخلاص بود.

کریمی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به معنای واقعی کلمه انقلابی بود، افزود: تفکر، اندیشه و رفتار شهید سلیمانی تماماً برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی بود و مامی‌توانیم را عملیاتی کرد و از نگاه تمدنی و عمیق برخوردار بود و آن چیزی که تمام راهبردهای دشمنان را شکست داد نگاه تمدنی و عمیق همراه با ولایتمداری ایشان بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: حاج قاسم فراجناحی و متعلق به همه مردم آزادی خواه بود و حزب‌الله تنها حزب مورد تأیید ایشان بود. شهید سلیمانی به وحدت و اتحاد در همه بخش‌ها به شدت اعتقاد داشت و با رفتار و همت بلندی که داشت هم در داخل کشور و هم در جهان اسلام وحدت همه جانبه برای تحقق ارزش‌های اسلامی و دفاع از مظلومان رقم زد. 

وی در پایان گفت: انتقام سخت از دشمنان به دلیل شهادت شهید سلیمانی تک بعدی نیست و امروز ملت ایران و امت‌های اسلامی با ادامه راه ایشان و قوی شدن در همه ابعاد انتقام سردار دل‌ها را از جبهه استکبار و حامیان آنها خواهند گرفت، البته انتقام نظامی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ضرورتی مهم است که در زمان مناسب قطعا صورت می پذیرد و دشمنان استکباری با شهادت حاج قاسم نابودی خود را نزدیک‌تر کردند و امروز به وضوح صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکایی‌ها و حامیان آنان را می‌شنویم.

انتهای پیام
captcha