برگزاری اعتکاف در استان مرکزی به شکل محدود
کد خبر: 4036378
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

برگزاری اعتکاف در استان مرکزی به شکل محدود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه فقط در سه شهرستان استان به صورت محدود مراسم اعتکاف برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مابقی شهرستان‌ها تعداد محدودی از مساجد به صورت مردمی ضمن ثبت‌نام حداکثر 10 درصد ظرفیت اقدام به برگزاری این مراسم می‌کنند.

اعتکاف 1400

حجت‌الاسلام امیر طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در اکثر شهرستان‌های استان، اظهار کرد: طبق نظر ستاد کرونای شهرستان‌ها مراسم اعتکاف در 9 شهرستان به صورت برنامه‌ریزی شده و سازمانی برگزار نمی‌شود و فقط به صورت بسیار محدود و با رعایت حداکثری موازین بهداشتی در سه شهرستان دلیجان، زرندیه و تفرش در 2 یا 3 مسجد برگزار می‌شود.

وی با اعلام این خبر که برخی مساجد در شهرستان‌ها به صورت کاملاً خودجوش و مردمی با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی با حداکثر 10 درصد ظرفیت اقدام به برگزاری مراسم مذهبی اعتکاف کرده‌اند، تصریح کرد: مسئولان در شرایط کرونایی به سلامت معنوی مردم توجه لازم داشته باشند. چراکه توجه به این مهم می‌تواند قوای جسمی را نیز در مقابل بیماری تقویت کند.

طاهری با اشاره به اینکه مسئولان ستاد کرونا به سلامت معنوی مردم باید توجه کنند و متأسفانه این دغدغه‌مندی بین مسئولان ستاد کرونا وجود ندارد، بیان کرد: مسئولان باید در گام اول برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی همچون اعتکاف، اربعین و ... داشته باشند و پس از آن محدودیت‌ها و الزاماتی را برای رعایت بهداشت و ... پیش‌بینی کنند، اما این امر در واقعیت اتفاق نمی‌افتد و در نگاه اول اقدام به تعطیلی می‌کنند. در صورتیکه باید دید در چه حالتی می‌توان اعتکاف را بدون کوچک‌ترین آسیب وارده به معتکفان برگزار کرد.

وی ادامه داد: در شرایط قرمز کرونایی اکثر فعالیت‌های مذهبی تعطیل می‌شوند در صورتیکه مردم در همان شرایط از اماکن عمومی همچون بانک، نانوایی، اتوبوس‌های داخل شهری و برون شهری و ... استفاده می‌کنند هیچ‌گاه بهره‌برداری از این اماکن تعطیل نشد، اما اینکه مساجد بخش حاشیه‌ای زندگی ما را دارا است بیشتر از کرونا به فضای معنوی ما آسیب می‌زند.

انتهای پیام
captcha