برگزاری «جام قاریان» در استان مرکزی
کد خبر: 4045798
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

برگزاری «جام قاریان» در استان مرکزی

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به برگزاری «جام قاریان» گفت: در فعالیت این مجمع قرآنی هیچ‌گونه انحصاری وجود ندارد و همه به یک اندازه نقش آفرین هستند.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی و رفع مشکلات این حوزه در دستور کار این مجمع در سال جدید قرار دارد. تحقق منویات رهبری در بخش قرآن وظیفه هریک از فعالان مجموعه قرآنی است و نباید به بهانه‌های مختلف از تکالیف محول شده شانه خالی کرد.

وی پرهیز از اعمال سلیقه در فعالیت‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با اجرای طرح‌های خلاقانه، ایده‌های نو و تأثیرگذار مخالف نیستیم، اما نباید در انجام این نوع فعالیت‌ها سلیقه شخصی را لحاظ کرد. چراکه هر مبحثی دارای چارچوب و اسلوب خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیخی اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: این طرح سال‌ها است که از سوی مقام معظم رهبری مطالبه شده است، اما با وجود اقدامات صورت گرفته خروجی مناسبی نداشته است که برای رسیدن به اهداف متعالی ایشان باید برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه دقیق‌تر و به دور از هرگونه موازی‌کاری باشد.

رئیس مجمع قرآنیان اراک ادامه داد: برای تحقق طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باید همه دستگاه‌ها بسیج شده و هریک اقدامی فراخور وظایف محول شده دستگاهی انجام دهند. آمارها باید دقیق و به دور از بزرگ‌نمایی باشد تا بتوان برای ادامه مسیر و تحقق این مهم برنامه‌ریزی کارشناسی‌تر انجام داد.

شیخی اجرای طرح‌های جذاب قرآنی همچون «جام حافظان» را یکی از راهکارهای تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست و اضافه کرد: این طرح دارای مزیت‌های بسیاری است که از سال 1400 در دستور کار مجمع قرآنیان اراک قرار گرفت. سعی بر این است طرح یاد شده در سال جدید با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با رویکرد منسجم‌تری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی بیان کرد: طرح‌های اجرایی باید تمام فعالان حوزه قرآن را فراگیرد و فقط برای عده‌ای خاص تعریف نشود. ازاین رو اجرای طرح‌های تیمی با تعداد اعضای متفاوت در سطوح مختلف به ایجاد انگیزه جهت شرکت در مسابقات کمک می‌کند. بیش از 250 حافظ در «جام حافظان» شرکت کردند، اما تعداد حافظان بیش از این تعداد است و باید برای حضور همه این فعالان طرح در نظر گرفت.

شیخی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های قرآنی کارشناسی شده قابلیت اجرا در سطح ملی را دارند، اظهار کرد: امید است برای سال جدید در کنار «جام حافظان»، «جام قاریان» نیز برگزار شود تا مرتلان و قاریان بتوانند در همین قالب اجرای برنامه داشته و به ارتقای سطح خود کمک کنند.

وی ادامه داد: مجمع قرآنیان اراک دست یاری به سمت اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظران قرآنی دراز می‌کند تا با تهیه و تنظیم طرح‌های قرآنی به اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه و گرایش نوجوانان و جوانان در این مسیر کمک کنند. در فعالیت این مجمع قرآنی هیچ‌گونه انحصاری وجود ندارد و همه به یک اندازه نقش آفرین هستند. لذا با قرار گرفتن پیشکسوتان و اساتید در کنار سایر فعالان می‌تواند نتایج مثمرثمرتری رقم زند.

انتهای پیام
captcha