نپذیرفتن طاغوت؛ نخستین پیام 12 فروردین
کد خبر: 4046017
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

نپذیرفتن طاغوت؛ نخستین پیام 12 فروردین

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی عدم مشروعیت سلطنت طاغوتیان و رژیم شاهنشاهی را پیام نخست ۱۲ فروردین برشمرد و اظهار کرد: پس از گذشته 43 سال مردم این روز را به پاس از بین رفتن رژیم ستم‌شاهی گرامی می‌دارند.

حجت الاسلام هادی میرزایی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام هادی میرزایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی، امروز، 12 فروردین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، روز 12 فروردین سال 58 را یادآور حماسه‌ای غرورانگیز دانست و افزود: در طول 43 سال گذشته انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور داشته است که باید به درستی برای مردم تبیین و بازگو شود.

وی با اشاره به تحقق مفاد گام دوم انقلاب در دهه‌های پیشرو، تصریح کرد: امروز، جهاد تبیین مهم‌ترین رسالت و وظیفه عموم مردم و مسئولان است که باید چگونگی تحقق آنان به دقت بررسی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

میرزایی ادامه داد: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی مصداق جهاد تبیین است و نباد از کنار آن به سادگی گذشت. با وجود اینکه مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و ممکن است مشکلات و کاستی‌هایی در کشور وجود داشته باشد، اما نباید از بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب غفلت شود.

وی معرفی انسان‌های وارسته همچون امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی، آیت‌الله بهجت و دیگر بزرگان علمی و دینی را مرهون نظام اسلامی بیان و اضافه کرد: انقلاب در سایه پرتو نظام ولایی که دارد توانسته خدمات ارزنده‌ای را برای ملت ایران و سایر ملل مظلوم جهان به ارمغان آورد.

میرزایی عدم مشروعیت سلطنت طاغوتیان و رژیم شاهنشاهی را پیام نخست ۱۲ فروردین برشمرد و اظهار کرد: پس از گذشته 43 سال مردم این روز را به پاس از بین رفتن رژیم ستم‌شاهی گرامی داشته و با تأسی از مکتب علوی و حسینی زیربار ظلم و ستم نخواهند رفت.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه جمهوریت و اسلامیت، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و با رأی 98 درصدی ملت ایران استقرار یافت. این امر نشان‌دهنده است است که این نظام برپایه اسلام فقاهت و ولایت‌فقیه مدیریت و اداره می‌شود و فقیه جامع‌الشرایط به نظام مشروعیت بخشیده است.

میرزایی بیان کرد: جمهوریت مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم با شرکت در انتخابات در انتخاب مسئولان سهیم هستند. از این رو مسئولان منتخب باید از خو و خصلت اشرافی‌گری و تحقیر مردم به دور باشند. همچنین اسلامیت جمهوری اسلامی نیز بر پای اسلام ناب محمدی(ص) است و جدایی دین از سیاست که نظر برخی سیاسیون است، باطل است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در پایان گفت: تمام مردم در طول ۴۳ سال همیشه در صحنه و همواره پشتیبان انقلاب، آرمان‌های امام راحل و شهدا بوده و هستند‌ و توطئه و فتنه دشمنان هیچ اثری بر عزم و اراده آنان در حمایت از ولایت‌فقیه نداشته است.

انتهای پیام
captcha