تولیدات هنری باید مبتنی بر ارزش‌های انقلاب باشد
کد خبر: 4047518
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

تولیدات هنری باید مبتنی بر ارزش‌های انقلاب باشد

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با تأکید براینکه تولیدات هنری باید مبتنی بر ارزش‌های انقلاب باشد، تصریح کرد: آثار شاخص در سال 1400 از دستاوردهای مهم انقلاب است که به عنوان انقلاب و فرهنگ از آن یاد می‌شود.

رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، امروز، 18 فروردین در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت این هفته از 20 تا 27 همین ماه، اظهار کرد: شاخصه‌های هنر انقلاب اسلامی را باید از مکتب و دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری الگو گرفت.

وی افزود: امام راحل در فروردین سال 67 منشوری را در قالب پیام برای هنرمندان ابلاغ فرمودند و هنرمندان را برای پاسداشت هنر انقلاب اسلامی فراخواندند. سه محور افزایش کمیت، ارتقای کیفیت و توجه به رویکردهای ارزشی در خلق تولیدات هنری بسیار با اهمیت است.

میرزایی با تأکید براینکه تولیدات هنری باید مبتنی بر ارزش‌های انقلاب باشد، تصریح کرد: آثار شاخص در سال 1400 از دستاوردهای مهم انقلاب است که به عنوان انقلاب و فرهنگ از آن یاد می‌شود. در 43 سال گذشته از مألفه هنر برای هنر رژیم پهلوی امروز به هنر برای اعتلای ابعاد انسانی رسیده‌ایم.

وی ضرورت ترویج تولیدات هنر انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بسیار لازم است هنر انقلاب اسلامی برای مخاطبین جامعه تبیین و با تقدیر از هنرمندان پویا، خلاق و فعال در این زمینه تولیدات این عرصه را  ترویج کرد تا به اثربخشی مطلوب در جامعه منتج شود.

میرزایی زبان هنر را بهترین ابزار جهت انتقال پیام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان بیان کرد و گفت: نیازسنجی در این زمینه بسیار اهمیت دارد و باید از ابزار مختلف از جمله هنر دستاوردهای انقلاب را تبیین و بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل زیست‌بومی و مسئله محوری رویکرد جدید حوزه هنری است، ادامه داد: از مسئولان تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها خوستار تعامل و هم‌افزایی فرهنگی داریم. چراکه با قرار گرفتن در کنار هم می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

میرزایی ادامه داد: تبیین شخصیتی و دیدگاهی شهید آوینی در این هفته و زمینه‌سازی حضور هوشمندانه هنرمندان در رشته‌های مختلف مود توجه است. استفاده از ابزار و ظرفیت رسانه به معرفی هرچه بهتر هنرمندان عرصه انقلاب به تربیت جوانان بیشتر با گرایش انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان به تشریح ویژه برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و تشریح کرد: تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، رونمایی از سردیس شهید آوینی، افتتاح نمایشگاه پوستر هنرمندان انقلاب، اجرای نمایش‌های خیابانی توسط هنرمندان استان و برگزاری گروه‌های سرود از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

میرزایی از برپایی سه نمایشگاه هنرهای تجسمی با 30 اثر از هنرمندان استان خبر داد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مطرح کشوری با هدف توسعه و ارتقای کیفی آثار از دیگر برنامه‌های در دستور کا است.

وی در پایان نشست هنرمندان خوش‌نویس در بیت تاریخی امام خمینی( ره) در خمین، نمایشنامه‌خوانی، دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه و فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، برگزاری همایش هفته هنر در شهرستان ساوه و تقدیر از ۴۰ تن از هنرمندان و فعالان رسانه از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته هنر انقلاب است.

انتهای پیام
captcha