حمایت شورای شهر اراک از ایده‌های فرهنگی
کد خبر: 4050228
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

حمایت شورای شهر اراک از ایده‌های فرهنگی

عضو شورای اسلامی اراک اظهار کرد: تمام تلاش ما بر گسترش فضای فرهنگی است و از گروه‌های مختلف صاحب ایده و فکر جهت اعتلای شاخص‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

عباس خسروانی شورای شهر اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس خسروانی، عضو شورای اسلامی اراک، امروز، 28 فروردین در مراسم یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی با اشاره به وضعیت اسفناک شاخص‌های فضای فرهنگی و اجتماعی اراک، اظهار کرد: رویکرد شورای ششم ارتقای شاخص‌های فرهنگی در شهر است. تمام تلاش ما بر گسترش این فضا است و از گروه‌های مختلف صاحب ایده و فکر جهت اعتلای شاخص‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نگاه شورای شهر اراک به مقوله کتاب و کتابخوانی نگاهی شرعی و تکلیفی است و مقام معظم رهبری اعتقاد بر راه‌اندازی نهضت کتابخوانی در جامعه دارند و اعتقاد ما نیز همین است که کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد.

خسروانی اراک را برخلاف نظر تمام باورها، شهری فرهنگی دانست و بیان کرد: شهرستان اراک به جهت تربیت بسیاری از دلیران و مشاهیر از سبقه فرهنگی قابل توجهی برخوردار است و وظیفه نهادها و متولیان فرهنگ این است تا ظرفیت‌ها را معرفی کنند.

وی با اشاره به تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی، ادامه داد: تا پیش از روی کار آمدن شورای ششم وضعیت پرداخت درآمد کتابخانه‌ها نامطلوب بود، اما شورای اسلامی شهر اراک از ابتدا این مسئله را دنبال کرد و در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این نهاد پرداخت شد.

خسروانی در پایان اعلام کرد: شورای اسلامی شهر اراک از پیشنهادهایی نظیر برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، ایجاد فضاهای جذاب کتابخوانی، تجهیز مراکز تجمع مردم و برگزاری مراسم تجلیل از نویسندگان حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha