تقویت استعداد قرآنی نوجوانان در سایه خودباوری
کد خبر: 4057017
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

تقویت استعداد قرآنی نوجوانان در سایه خودباوری

ابوذر کرمی، حافظ کل و نفر اول چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان با اشاره به ارتقای حس خودباوری در کودکان و نوجوانان گفت: خودباوری از مهم‌ترین دلایل تقویت استعدادهای قرآنی است و مربیان در این امر و کاهش استرس قرآن‌آموزان نقش به سزایی دارند.

ابوذر کرمی، حافظ کل قرآن

ابوذر کرمی، حافظ کل و نفر اول چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: اجرای طرح‌های قرآنی متنوع متناسب با سلیقه و ذائقه نوجوانان بسیار حائز اهمیت است، ما معلمان و مربیان قرآن نسبت به آموزش نسلی قرآنی مسئولیم و باید این مسئولیت را تا حد امکان به نحو مطلوب انجام دهیم.

وی اجرای طرح قرآنی «جام حافظان» در استان را اقدامی نو و مورد پسند قشر نوجوان و جوان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه این طرح آن قدر جذاب بود که حافظان از سایر شهرستان‌ها شرکت کرده و رنج سفر را بر خود هموار کردند که این امر نشان از استقبال و موفق بودن طرح دارد.

کرمی شرکت بیش از 250 حافظ از اراک و استان در طرح «جام حافظان» را از نقاط قوت طرح برشمرد و ادامه داد: شاید قریب به 90 درصد حافظان اراکی با برگزاری این رویداد به مرور محفوظات و به روز کردن آن پرداختند. تعدادی از حافظان سال‌ها از عرصه مسابقات و حفظ دور بودند که با برگزاری این جام با دیگر محفوظات خود را مرور کردند. البته برگزاری ماهیانه و تیمی بودن از دیگر مزیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: برگزاری طرح با نقاط ضعفی هم همراه بود که امید است برای امسال برطرف شود. برای امسال برنامه‌هایی برای ارتقای تیم در نظر دارم چراکه با رکود مخالفم و هریک از حافظان در هر سطحی که بودند امسال باید در سطحی بالاتر شرکت کنند.

کرمی با تأکید براینکه سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان در حوزه قرآن امری الزامی است، اظهار کرد: تربیت چهره‌های جدید برای مسابقات قرآن باید جدی گرفته شود. امروز دانش‌آموزان موفق و با استعدادی در حوزه قرآن وجود دارند که هریک در آینده می‌توانند نماینده‌ای افتخار آفرین برای استان و حتی برای کشور باشند.

وی ضرورت ارتقای حس خودباوری در کودکان و نوجوانان به ویژه فعالان عرصه قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: خودباوری از مهم‌ترین دلایل تقویت استعدادهای قرآنی است و مربیان در این امر و کاهش استرس قرآن‌آموزان خود نقش به سزایی دارند، برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و برگزاری طرح‌هایی همچون «شهد رمضان» و «جام حافظان» می‌تواند از اضطراب احتمالی تا حد بسیار بکاهد.

کرمی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید نقش حمایتی خود از نوجوانان و جوانان قرآنی را جدی بگیرند، نقش حمایتی پیشکسوتان و اساتید قرآنی از نوجوانان اشاره و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان همواره مربیان و اساتید قرآنی را الگوی خود قرار می‌دهند و در کنار هم قرار گرفتن این دو نسل می‌تواند به تربیت نخبگانی متخصص و کارآمد در آینده منتج شود.

انتهای پیام
captcha