تلاوت روزانه قرآن به سنت تبدیل شود
کد خبر: 4059523
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
مهدی‌ قره‌شیخلو:

تلاوت روزانه قرآن به سنت تبدیل شود

پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید براینکه تلاوت چند آیه از قرآن باید در برنامه روزانه زندگی قرار گرفته و به سنتی فراموش‌نشدنی تبدیل شود، گفت: کودکان و نوجوانان امروز باید به معنای واقعی با کلام وحی مؤانست داشته باشند.

مهدی قره شیخ لو، قاری بین المللی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی «تبیان» عصر روز سه‌شنبه، سوم خرداد با حضور مهدی قره‌شیخلو، پیشکسوت قرآنی کشورمان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن و قائم‌مقام مؤسسه جامعةالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه زرندیه، آذری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و سرپرست فرمانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران مرکزی، خرقان و زاویه و سایر مسئولان شهرستان در سالن امام علی(ع) شهر مأمونیه برگزار شد.

مهدی قره‌شیخلو در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، هدف از برگزاری مراسم و محافل قرآنی را مأنوس شدن هرچه بیشتر با کلام‌الله مجید دانست و با تأکید براینکه تلاوت چند آیه از قرآن باید در برنامه روزانه زندگی همه ما قرار گرفته و به سنتی فراموش نشدنی تبدیل شود، گفت: تدبر در آیات الهی از جمله توصیه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) است که باید به آن گوش فرا دهیم.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان امروز باید به معنای واقعی با کلام وحی مؤانست داشته باشند، ادامه داد: اگر همه مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان روزانه حداقل یک آیه از آیات نورانی این مصحف شریف را قرائت کرده و در معنای آن دقت کنند اثرات ماندگار آن را در رفتار، اعمال، گفتار و زندگی فردی و اجتماعی خود مشاهده خواهند کرد.

قره‌شیخ‌لو توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص انس بیشتر با کلام وحی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تدبر و عامل بودن به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی بی‌شک زمینه تحقق زندگی سالم و دور بودن از آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

چشم مردم به رفتار فعالان قرآنی است

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل و قائم‌مقام مؤسسه جامعةالقرآن الکریم، نیز در این محفل قرآنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: امروز به برکت رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌توانیم در امنیت کامل و به دور از هرگونه دغدغه فکری محافل و مجالس قرآنی را در سطح شهرها و روستاها برگزار کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی، حافظ کل قرآن

وی عمل به آیات و ورود مفاهیم الهی به زندگی را سبب ایجاد هرچه بیشتر همدلی، مودت و هم‌افزایی دانست و اظهار کرد: بدون تردید در سایه هم‌افزایی و مودت می‌توان به توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فعالیت‌های قرآنی فکر کرد. قرآن خود ما را به تدبر در آیات الهی توصیه بسیار کرده است و جا دارد در همه حال از فرامین قرآن و اهل‌بیت(ع) تبعیت کنیم.

طباطبایی در ادامه همه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به حرکت در مسیر قرآن سفارش کرد و افزود: همه آحاد مردم به ویژه فعالان حوزه قرآن باید عامل به مفاهیم الهی باشند؛ چراکه چشم مردم به ما است و باید شاهد تفاوت رفتاری ما با سایر اقشار جامعه باشند.

افزایش نشاط اجتماعی هدف جشنواره قرآنی «تبیان»

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره قرآنی «تبیان» شهرستان زرندیه، نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد 61 و آزادسازی خرمشهر، گفت: اولین جشنواره قرآنی «تبیان» با هدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دی‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. اولین جشنواره در رده سنی مختلف در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، 2 جزء، 3 جزء، پنج جزء، 10 جزء،20 جزء و 25 جزء و مفاهیم در 2 بخش بانوان و آقایان در شهرهای مأمونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه 500 نفر از جامعه هدف در این جشنواره شرکت کردند، اضافه کرد: نزدیک به 150 نفر از شرکت‌کنندگان مرحله شهری به مرحله شهرستانی که اردیبهشت برگزار شد راه یافتند که 47 نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

یادآور می‌شود، اجرای سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌های حاضر، مسابقه حضوری، تقدیر از فعالان و خادمان قرآنی و برنامه‌های متنوع و جذاب توسط گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «میعاد» از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha