اعزام 5500 نفر از استان مرکزی به حرم مطهر امام(ره)
کد خبر: 4059858
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

اعزام 5500 نفر از استان مرکزی به حرم مطهر امام(ره)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تأکید براینکه از تمام ظرفیت استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ارتحال حضرت امام استفاده می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت 14 خرداد 5500 نفر از استان راهی مرقد مطهر ایشان در تهران می‌شوند.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 5 خرداد در نشست هماهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در استان به مناسبت ارتحال حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد، اظهار کرد: از ظرفیت تمام شهرستان‌ها برای انجام برنامه‌ای باشکوه استفاده خواهد شد.

وی از اعزام 5هزار و 500 نفر از استان به مرقد مطهر حضرت امام(ره) جهت شرکت در آیین ارتحال آن حضرت خبر داد و افزود:  با استفاده از داشته‌های خود باید اندیشه‌های ایشان را به نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم؛ چراکه رهنمودهای آن حضرت و رهبر معظم انقلاب در همه حال راهگشا بوده و باید در همه حال برای ترویج فرهنگ امام خمینی تلاش کرد.

نظری بیان کرد: ملت ایران در ۱۴ خرداد سال ۶۸،  صاحب‌خانه اصلی انقلاب را از دست دادند، اما جای شکر دارد که پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) و هدایت جامعه و انقلاب به دست نایب برحقشان رسید تا نظام را از گزند فتنه و توطئه دشمن در امان نگه دارد.

وی برگزاری آیین ارتحال حضرت امام(ره) را افتخار دانست و با بیان این مطلب که همه ما مدیون ایشان هستیم، تصریح کرد: تلاش در راستای حرکت در مسیر تحقق منویات ایشان ضروری است و در این مسیر نباید از هیچ کوششی فروگذار بود.  

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، نیز در این مراسم، اظهار کرد: از سال 42 تاکنون خرداد ماه ماهی پرحادثه بوده است و این امر با وجود اتفاقات مهم همچون قیام 15 خرداد سال 42 و ارتحال امام، فتح خرمشهر و ... به اثبات می‌رسد.

وی با بیان اینکه اتفاقات و مناسبت‌های خرداد دارای اهمیت بسیار هستند که باید مورد توجه واقع شود، اظهار کرد: چهارشنبه، 4 خرداد یکی از نخبگان استان و متولد شهر اراک به نام «احسان قدبیگی» به دنیال وقوع حادثه‌ای در پارچین به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید امروز، 5 خراد تحویل استان مرکزی و شهرستان اراک می‌شود. همچنین آیین شبی با شهید نیز امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد ساعت اراک برگزار می‌شود. آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید نیز فردا، 6 خرداد ز میدان شهدا به سمت مصلی بیت‌المقدس اراک و پس از اقامه نماز جمعه به سمت گلزار شهدا تشییع خواهد شد.

اجرای ویژه برنامه ارتحال حضرت امام در بیت قدیمی ایشان

حجت‌الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در این نشست با اشاره به اعزام 5هزار و 500 نفر از استان به مرقد مطهر حضرت امام(ره)، اظهار کرد: علاوه بر اعزام زائران، ویژه برنامه‌هایی همچون برگزاری «همایش نقش رهروان معمار کبیر انقلاب» 12 خرداد با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در استانداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همراهی فرمانداران شهرستان‌ها جهت برگزاری برنامه‌ای باشکوه در استان، تصریح کرد: علاوه بر ویژه برنامه‌ای در مصلای بیت‌المقدس اراک، مراسم ویژه‌ای نیز در بیت قدیمی ایشان در خمین برگزار می‌شود.

اعزام 2هزار نفر از اراک به مرقد امام راحل

امیرهادی، فرماندار اراک، تقسیم‌بندی وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان و تأمین خودروی این افراد جهت اعزام به تهران را متذکر شد و افزود: همه وظیفه دارند در جهت تقویت جایگاه مناسبت‌های مختلف منتسب به جمهوری اسلامی به درستی عمل کنند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: 5هزار و 500 نفر از استان به مرقد امام اعزام می‌شوند که سهم اراک 2 هزار نفر است. اعزام زائران به مرقد مطهر پس از ۲ سال شرایط کرونایی انجام می‌شود و همه وظیفه داریم در برگزاری این آیین به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام
captcha