تازه‌ترین اخبار دادگستری استان مرکزی از پرونده خرید و فروش 2 میلیون و500 هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد
کد خبر: 4060273
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

تازه‌ترین اخبار دادگستری استان مرکزی از پرونده خرید و فروش 2 میلیون و500 هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش دو میلیون و پانصد هزار کیسه آرد یارانه ای در بازار آزاد را بازگو کرد.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، با اشاره به اهمیت موضوع گندم در سبدغذایی خانوار و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص برخورد قاطع با فساد موجود در این حوزه، بیان کرد: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم این پرونده از مهرماه سال ۱۳۹۸ ضمن ارتباط با بیش از ۵۰ دلال در کشور، مبادرت به خریداری آرد یارانه‌ای متعلق به واحدهای نانوایی کرده و با استفاده از بارنامه جعلی اقدام به حمل به کارخانه و یا مقاصد خریداران آرد و گندم می‌کرده و در پرداخت و دریافت مطالبات خود در زمینه خرید و فروش آرد یارانه‌ای از حساب‌های بانکی کارخانه و همچنین حساب‌های شخصی خود استفاده نکرده و به عنوان واسطه عمل کرده است.

وی ادامه داد: متهم در برخی اوقات گندم اخذ شده از سیلو را به آرد تبدیل نکرده و گندم یارانه‌ای را مستقیما به دلالان فروخته یا آرد یارانه‌ای را به دلالان و یا کارخانجات صنایع غذایی فروخته است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: با توجه به اینکه اقدامات سوء مشارالیه در خرید و فروش آرد یارانه ای در طول ۳۰ ماه انجام گرفته و نرخ قیمت آرد در مقاطع زمانی مختلف تغییر یافته است، لذا تعیین مبلغ واحد برای خرید و فروش آرد در حال حاضر امکان‌پذیر نبوده و منوط به ادامه تحقیقات است، لیکن بنا بر اقرار صریح متهم، سودهای کلانی از این معاملات کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بحث صادرات گندم و آرد به خارج از کشور نیز در این پرونده در دست بررسی است، اظهار کرد: باید مشخص شود که آیا در این حوزه قوانین و مقررات مربوطه رعایت شده یا مالیات و عوارض آن پرداخت شده یا خیر که متعاقباً پس از انجام فرایند تحقیقات قضایی در گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد. 

وی در پایان از اقدامات ارزشمند سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی در جهت رصد، شناسایی و انهدام این شبکه، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha