اختصاص مکانی مناسب از سوی شهرداری اراک به مجمع قرآنیان
کد خبر: 4063959
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

اختصاص مکانی مناسب از سوی شهرداری اراک به مجمع قرآنیان

رئیس مجمع قرآنیان اراک با اشاره به اینکه این مجمع سال‌ها بدون مکان مناسب فعالیت‌های خود را ادامه داده است، از اختصاص مکانی مناسب از سوی شهرداری و شورای شهر این شهرستان خبر داد.

علی شیخی مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک

علی شیخی‌مهرآبادی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از ارائه دو طرح قرآنی از سوی مجمع قرآنیان خبر داد و گفت: اجرای طرح «جام حافظان 2» و توانمندسازی حفاظ و قراء مقام‌آور  از جمله طرح‌های پشنهادی است که به محض تأیید طرح‌ها اجرایی و نسبت به ثبت‌نام تیم‌ها اقدام می‌شود.

وی برگزاری دورهمی قرآنی را از جمله برنامه‌های در دستور کار مجمع قرآنیان برشمرد و اضافه کرد: دورهمی‌های قرآنی علاوه بر ایجاد انس هرچه بیشتر بین جامعه قرآنی، به آشنایی با مشکلات یکدیگر و رفع آن منتج می‌شود.

شیخی ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و افزود: مجمع قرآنیان آمادگی خود را برای برگزاری برنامه و طرح‌های قرآنی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه هدف اعلام می‌کند.

وی از اختصاص مکانی از سوی شهرداری و شورای شهر به مجمع قرآنیان اراک خبر داد و افزود: سال‌ها است که از زمان آغاز به کار مجمع می‌گذرد و فقدان مکان مناسب برای برگزاری جلسات یکی از مطالبات جامعه قرآنی بود، خوشبختانه با مساعدت شهردار و اعضای شورای شهر اراک مکانی به این امر اختصاص پیدا کرد، اما این مکان نیاز به مرمت و بازسازی دارد که امید است خیرین در این رابطه اقدام کنند.

شیخی هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های استان و اراک با مجمع قرآنیان اراک را قابل توجه توصیف کرد و افزود: با هرگونه موازی‌کاری مخالف هستیم، چراکه هدف اعتلای فرهنگ قرآنی است. خوشبختانه به پیشنهاد این مجمع قرآنی نشستی برای هم‌افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه‌هایی همچون اوقاف، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها با جامعه قرآنی به دستور استاندار و با ریاست محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی از تشکیل شورای هماهنگی فعالان قرآنی در اراک خبر داد و افزود: این شورا اجرای برنامه و طرح‌های قرآنی خلاقانه با خروجی مطلوب را در دستور کار قرار داده است و سعی دارد در کنار تقویت نیروهای نخبه موجود و کشف استعدادها، به ساماندهی فعالیت‌های قرآنی کمک کند.

انتهای پیام
captcha