پیشنهاد نصب المان شهدای قرآنی در دستور کار بنیاد شهید استان مرکزی
کد خبر: 4064751
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

پیشنهاد نصب المان شهدای قرآنی در دستور کار بنیاد شهید استان مرکزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: رسیدگی به وضعیت المان‌ها، تعیین تکلیف و نام‌گذاری معابر به نام شهدا یکی از تکالیف شهرداری است و بنیاد شهید در کمیته نام‌گذاری عضو است و می‌تواند مطالبات خبرگزاری که مطالبه بنیاد شهید نیز هست را در این کمیته اعلام کند تا میدان یا المانی قرآنی به نام شهدای این حوزه در نظر گرفته شود.

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا ربیعی، مدیرکل بیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، 26 خرداد در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با فعالیت‌های این نهاد انقلابی در 43 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بیش از 40 سال از عمر بنیاد شهید می‌گذرد و پس از پشت سر گذاردن فراز و نشیب‌های بسیار، وارد عرصه بهتر و مطلوب‌تر خدمت‌رسانی به جامعه هدف شده است.

وی با بیان اینکه با رویکردهای تحولی ایجاد شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های بهتر و با خروجی مطلوب‌تر برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است. با روی کارآمدن دولت انقلابی و جهادی، برنامه و طرح‌های تحولی در قالب دولت مردمی مطرح شده است و برنامه‌ها در قالب طرح و سند به استان‌ها ابلاغ شده است.

ربیعی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و جهادی، سازمان بنیاد شهید نیز برنامه تحولی خود را با هدف ارتقا کمّی و کیفی خدمات و ارتقا سطح کیفی معیشت ایثارگران در قالب تأمین معیشت، اشتغال و مسکن با حفظ کرامت، عزت‌مندی و خوداتکایی ایثارگران تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتلا و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تفکر بسیجی و شهادت در جامعه یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهداف بنیاد شهید است، اضافه کرد: اولویت دادن به ایثارگران در برنامه‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌های کشور، افزایش کارایی و ارتقای بهره‌وری، استقرار سازمان الکترونیک، اطلاع‌رسانی کارآمد و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اصلاح نظام بنگاه‌داری بنیاد از دیگر اولویت‌های سازمان است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در خصوص نام‌گذاری معابر یا میادین به نام شهدای قرآنی و پیگیری وضعیت المان شهدای نیروی دریایی گفت: نام‌گذاری معابر یا میادین به نام شهدای قرآنی و رسیدگی به وضعیت المان شهدای نیروی دریایی یکی از مطالبات بنیاد شهید نیز هست، ما به عنوان متولی، شما به عنوان رسانه و حتی مردم باید در این خصوص مطالبه‌گر باشند. المان باید دارای تصاویری در شأن شهدا باشد و نداشتن تصویر مطلوب گاه به دلایلی همچون عدم دسترسی به عکس مناسب بازمی‌گردد.

ربیعی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت المان‌ها، تعیین تکلیف و نام‌گذاری معابر به نام شهدا یکی از تکالیف و وظایف شهرداری و شورای شهر است و بنیاد شهید در کمیته نام‌گذاری عضو است و می‌تواند مطالبات خبرگزاری که مطالبه بنیاد شهید نیز هست را در این کمیته اعلام کند تا میدان یا المانی قرآنی به نام شهدای این حوزه در نظر گرفته شود.

به‌گفته ربیعی در قبال خانواده شهدا و ایثارگران حرفی برای گفتن نداریم و همیشه مدیون این شهدا و والدین آنان و البته ایثارگران هستیم. درقانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت ایثارگران تدوین و ابلاغ شد، تقریباً اکثر دستگاه‌ها برانجام این مهم اهتمام دارند و مقدمات اجرای آن را فراهم کرده‌اند، اما برخی دستگاه‌ها این قانون را کامل اجرایی نکرده و دلایلی برای عدم انجام دارند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید به عنوان مجری و متولی امر اشتغال ایثارگران معتقد است همه باید از این قانون تبعیت کرده و مکلف هستند نسبت به تبدیل وضعیت جامعه هدف اقدامات لازم را انجام دهند. اگر دستگاهی تاکنون این قانون را اجرایی نکرده استنکاف از قانون است و اگر انجام ندهند به عنوان ترک فعل درخصوص آنها اقامه دعوا خواهیم کرد.

ربیعی با بیان این مطلب که نزدیک به ۶ هزار مشمول مسکن از خانواده شهدا و ایثارگران در استان وجود دارند و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی مسکن هستند و 1200 نفر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند، در خصوص اجرای پروژه «سفیر» در اراک گفت: پروژه سفیر هنوز کامل نشده و تکلیف ما تکمیل این پروژه است که با پیگیری و تلاش صورت گرفته در سال 1400،  مصوب شد تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی به ۳۰۰ میلیون افزایش یابد و در نهایت بانک ملی کشور این مهم را جهت اجرا اعلام کرد. همچنین این پروژه در حال حاضر فعال بوده و منابع لازم تأمین شده است.

وی از افزایش تعداد مدارس شاهد در استان خبر داد و افزود: در حوزه آموزش عمومی از مهدهای کودک تا دانشگاه و ... فرزندان شهدا و ایثارگران تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند و تمام شهریه دانشجویان بنا به رعایت شرایط در نظر گرفته شده ز سوی بنیاد به دانشجویان پرداخت می‌شود. ۱۷۲۲ دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی تا دکترا در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان اعلام کرد: براساس مستندات ثبت پرونده شده در سامانه سجایا قریب به ۶۲۰۰ شهید از استان مرکزی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

انتهای پیام
captcha