اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی برای برگزاری رشته‌های قرآنی
کد خبر: 4065261
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی برای برگزاری رشته‌های قرآنی

رئیس دانشگاه جامع علمی _ کاربردی استان مرکزی با اشاره به آغاز ثبت‌نام این دانشگاه برای نیم سال اول تحصیلی 1401 و 1402 در مقاطع کاردانی و کارشناسی، از اعلام آمادگی این دانشگاه برای پیوستن رشته‌های قرآنی به سایر رشته‌های دانشگاهی خبر داد.

مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه جامع علمی _ کاربردی استان مرکزی، امروز، ۲۹ خردادماه در نشست خبری به فعالیت‌های این دانشگاه در زمان کرونا اشاره و تصریح کرد: با شیوع بیماری دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه‌ها به طور کامل تعطیل نشد و تجربه‌ای متفاوت از دیگر مراکز علمی را تجربه کرد. کلاس‌های علمی و تئوری این مرکز علمی از آبان‌ماه سال گذشته با رعایت شیوه‌نامه‌ها حضوری برگزار شد.

وی کسب مهارت و اشتغال را از جمله مشکلات جوانان و خانواده‌ها برشمرد و اظهار کرد: مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی درست جوانان به شغل و ثروت‌آفرینی منتج شده و همین امر باعث می‌شود بسیاری از مشکلات برطرف شود؛ از این رو این دانشگاه به دنبال تحقق مهارت‌آموزی و ورود نیروی انسانی به حوزه اشتغال است.

رئوفی از ورود یکصد رشته دانشگاهی جدید در سطح کشور براساس مشاغل نوظهور در این مرکز علمی خبر داد و با بیان اینکه تعدادی از این رشته‌ها در استان پذیرش می‌شود، اضافه کرد: پذیرش مهرماه استان با افزایش 56 رشته دانشگاهی انجام می‌شود که از این تعداد 22 رشته کاملاً جدید هستند، مابقی رشته‌ها به دلایل مختلف غیرفعال شده بود که بار دیگر فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رشته‌هایی نظیر خبرنگاری ورزشی، فناوری تولید محتوای دیجیتالی، مربی‌گری ورزشی، موسیقی ایرانی، کسب و کارهای دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، داوری ورزش‌های توپ و تور  از جمله رشته‌های اضافه شده است، ادامه داد: برای بهمن‌ماه نیز رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و جوانان در زمینه اشتغال و کارآفرینی به سایر رشته‌ها اضافه می‌شود.

رئوفی تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان را 2300 نفر اعلام و با اشاره به اینکه داوطلبان جهت تحصیل در مراکز علمی کاربردی دوره کاردانی از 14 تیر تا 21 همین ماه و کارشناسی از 29 خرداد تا چهارم تیر فرصت ثبت نام دارند، اضافه کرد:  احتمال تمدید این زمان وجود دارد، اما بهتر است داوطلبان نسبت به ثبت‌نام خود هرچه زودتر اقدام  کنند.

وی با بیان اینکه 535 متقاضی در فراخوان جذب مدرس اعلام آمادگی کردند و از این تعداد 31 نفر برای مصاحبه پذیرفته شدند و در نهایت 29 نفر جذب شدند، ادامه داد: دانشگاه ظرفیت پذیرش ۹۰۳۰ دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی را دارد. همچنین به زودی مرکز علمی کاربردی کارخانه ماشین‌سازی اراک در ارمنستان فعال می‌شود، تمام هدف بر این است مهارت‌آموزی و تربیت نیروی مهارتی با استفاده از علوم روز دنیا صورت پذیرد.

رئوفی در پاسخ به سرال خبرنگار ایکنا مبتنی بر وجود رشته‌های قرآنی، بیان کرد: مرکز جامع علمی – کاربردی آمادگی خود را برای برگزاری رشته‌های دانشگاهی با محوریت قرآن اعلام می‌کند، اگر مرکز جهاد دانشگاهی اراک درخواست برگزاری کلاس‌های دانشگاهی با رشته‌های قرآنی را داشته باشد می‌توان رشته‌هایی با این مضامین اضافه کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از اعطای وام یک میلیون و سیصدهزار تومان به ازای هر ترم به دانشجویان متقاضی خبر داد و افزود: بازپرداخت وام‌ها ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی است و در صورت مشمول شدن فارغ التحصیلان به خدمت سربازی، بازپرداخت به پایان دوره سربازی موکول می‌‌شود. همچنین دانشجویانی که در مسابقات قرآن یا ورزشی صاحب رتبه شوند بین 30 تا 100درصد تخفیف شهریه خواهند داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در پایان به برگزاری المپیاد مهارتی توسط این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: این المپیاد سال گذشته محدود برگزار شد، امسال با موافقت وزیرعلوم این المپیاد برای تمامی دانشگاه‌های کشور به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود. مرحله کتبی المپیاد اسفند 1400 برگزار شد و مرحله مهارتی هفته اول مرداد در 11 رشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha