مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی منطقه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 4065369
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی منطقه‌ای برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان نیمه دوم تیر ماه برگزار می‌شود، از برگزاری این مرحله از مسابقات به صورت منطقه‌ای خبر داد.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از منطقه‌بندی استان جهت برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان خبر داد و افزود: این مسابقات نیمه دوم تیرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوه مسابقات قرآن اوقاف در استان مرکزی به صورت منطقه‌ای و در دو شهرستان اراک و ساوه برگزار می‌شود، اظهار کرد: متسابقان شهرستان‌های شازند، خنداب و کمیجان، فراهان، آشتیان و خمین در منطقه 1 به میزبانی اراک و متسابقان شهرستان‌های زرندیه، محلات، دلیجان و تفرش در منطقه 2 به میزبانی ساوه حضور خواهند داشت.

دهقانی در تشریح منطقه‌بندی استان جهت برگزاری مسابقات قرآن امسال، بیان کرد: آمار متسابقان شهرستانی جهت برگزاری مسابقات مستقل مطلوب نیست و این مهم از کیفیت برگزاری می‌کاهد. سال گذشته با وجود اینکه استان به 5 منطقه تقسیم شده بود به طور مثال در شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان حتی یک نفر حافظ کل نداشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کیفیت برگزاری در شهرستان‌های استان فراز و فرودهایی دارد و گاه ارزش برگزاری مسابقه مستقل را ندارند، حتی سال گذشته با وجود 5 منطقه کیفیت برگزاری در برخی مناطق پایین بود. امسال این مسابقات به دلایلی همچون تقویت متسابقان شهرستانی تجمیع شد و امید است داوطلبان با رقابتی سالم انگیزه‌ای برای تمرین بیشتر برای موفقیت‌های بعدی کسب کنند.

دهقانی اضافه کرد: به منظور حفظ حقوق متسابقان شهرستانی به نفرات اول تا سوم هر رشته و از هر شهرستان جوایزی اهدا می‌شود. مدیریت و کاهش هزینه‌ها از دیگر مسائلی است که در مسابقات به آن توجه شد؛ چراکه برای برگزاری باید از داوران دارای مدرک طرح ساماندهی داوران استفاده شود و متأسفانه این ظرفیت در شهرستان‌ها به جز اراک و ساوه فراهم نیست.

وی گفت: نفرات اول تا سوم هر رشته و جنسیت از هر شهرستان فارغ از رتبه کلی آنان در منطقه به شرط کسب حدنصاب مندرج در شیوه‌نامه به مرحله استانی راه خواهند یافت. همچنین از شهرستان‌های اراک و ساوه به جهت میزبانی نفرات اول تا پنجم هر رشته و جنسیت در صورت کسب حدنصاب به مرحله استانی راه می‌یابند.

دهقانی با بیان اینکه رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل مرحله شهرستانی دارند و مسابقات رشته‌های اذان، دعاخوانی، همسرایی مسابقات خود را از مرحله استانی آغاز می‌کنند، ادامه داد: رشته‌های معارفی مرحله شهرستانی ندارند و 12 مرداد آزمون مرحله استانی این رشته‌ها به صوت غیرحضوری و برخط برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی متسابقان آیین‌نامه اختصاصی رشته‌های خود را از سایت مسابقات دریافت و مطالعه کنند، بیان کرد: چینش داوران در این مرحله از مسابقات برعهده ستاد استانی مسابقات است.

انتهای پیام
captcha