شهید چمران رضایت خداوند را در رضایت مردم می‌دید
کد خبر: 4065589
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
سردار فضلی:

شهید چمران رضایت خداوند را در رضایت مردم می‌دید

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم‌داری یکی از اصول و پایه‌های انقلاب است، گفت: شهید چمران در کنار نبرد با دشمن از مسیر ولایت خارج نشد و رضایت خداوند را در رضایت مردم می‌دید.

سردار علی فضلی، جانشین هماهنگ کننده سپاه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر دوشنبه، 30 خرداد در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید چمران که در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، به تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام پرداخت و افزود: وفاداری به امام(ره)، انقلاب و مردم از ویژگی‌های او بود و در هیچ برهه‌ای از عمر خویش از یاد خدا غفلت نکرد.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهد چمران می‌تواند الگویی عملی باشد، گفت: عمر خدمت شهید چمران در انقلاب و ولایت‌مداری طولانی نیست، اما خدمات ایشان دارای عمق بوده و به هیچ عنوان سطحی نیست که باید مورد بررسی دقیق جهت الگوبرداری قرار گیرد.

فضلی ساوه را مهد تربیت بزرگان و مفاخر دینی، علمی و مجاهدان انقلابی برای پاسداری از کیان انقلاب و نظام دانست و تصریح  کرد: شهید چمران زاده این شهر است و مجاهدی کامل در ابعاد مختلف است؛ چراکه ایشان با وجود اینکه نخبه علمی بین‌المللی است، از ابعاد شخصیتی چندوجهی برخوردار بوده و علاوه بر بُعد نظامی در حوزه ادبیات نیز دستی برقلم داشت و عارفانه‌های او گواه بر این ادعا است. در واقع نگاه چمران به زندگی هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشد.

وی به سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و ورود هجمه‌های داخلی و خارجی برای از بین بردن انقلاب اشاره و اضافه کرد: چمران در همان سال‌ها که دشمنان و منافقان در ایران حضور داشتند و دست به اخلال می زدند با روحیه جهادی وارد عرصه شد و موفقیت‌های بسیاری برجای گذارد که اثرات این خدمات ماندگار شد. چمران در دوره‌ای قدم در مبارزه گذارد که تشخیص حق و باطل مانند لبه شمشیر بود و مجاهدت از حساسیت برخوردار بود.

فضلی اظهار کرد: مردم‌داری یکی از اصول و پایه‌های انقلاب است و در طول 43 سال اخیر به این مهم توجه ویژه شده است، شهید چمران در مبارزه با دشمنان از تجربیات بسیار خوبی برخوردار بود و در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب در پاوه توانست از مردم بی‌دفاع پاسداری و به سازماندهی نیروهای انقلاب جهت صیانت از مکتب اسلام و انقلاب بپردازد. این شهید برای دفاع از پرچم و ارزش‌های انقلابی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی کار تیمی و گروهی و پرهیز از کار انفرادی را از ویژگی‌های اخلاقی شهید چمران دانست و به پایه‌گذاری جنگ‌های نامنظم از سوی این شهید اشاره و ادامه داد: چمران درک درست از شرایط و دشمنی با استکبار جهانی را در مکتب امام راحل و قرآن آموخته بود و با تجربیاتی که کسب کرده بود توانست ساختارمند در جبهه حضور فعال داشته باشند و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان گذارد. او در کنار نبرد با دشمن از مسیر ولایت خارج نشد و رضایت خداوند را در رضایت مردم می‌دید.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به این مهم که شهید چمران ایثار، عدم سازش با بی‌توجهان به نظام و انقلاب، تأکید به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، تبعیت از ولایت، پایبندی به اصول، مردم‌داری، ایمان کامل به خدا را برای خود حجت دانست، افزود: شهید در همه جنبه‌ها سرآمد بود که می‌توان به تأکید ایشان در خصوص فقرزدایی، خدمت صادقانه، عزت‌مندی، اقتدار که از اهداف انقلاب است اشاره کرد. همچنین جسارت و شجاعت او در برقراری امنیت و کادرسازی به واسطه نیروهای انقلابی قابل توجه است.

وی در پایان گفت: شهید چمران در راه دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی از هیچ چیز حتی جانش کوتاهی نکرد و همزمان در دو سنگر علمی و نظامی فعالیت داشت، او همواره در میدان دفاع از ارزش‌ها و مردم بی‌دفاع و مظلوم ایران حاضر بود تا اینکه در همین میدان نیز دعوت حق را لبیک گفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha