اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه‌ای داشته باشد
کد خبر: 4065796
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه‌ای داشته باشد

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرد: لازم است اقدامات دستگاه قضا، پیوست رسانه‌ای داشته باشد و جامعه به سمت و سوی اجرای عدالت پیش رود.

ربیع الله قربانی، دادستان اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ربیع‌الله قربانی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، امروز، 31 خرداد، در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، دستگاه قضایی را پرچمدار اجرای عدالت و معیار اجرای عدالت در جامعه را اجرای قانون دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ قانونمندی و جرم‌زدایی نقش ارزنده‌ای دارند و این قشر باید خود را مکلف بداند تا آگاهی بخشی را برای جلوگیری از هنجارشکنی انعکاس دهند.

قربانی ضرورت برخورد قاطع با فساد و شناسایی گلوگاه‌های فساد را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه نباید اجازه داد فساد در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: امکان وقوع جرم در جامعه وجود دارد، اما با انسجام و وحدت بیشتر می‌توان با این مقوله مبارزه کرد.

قربانی بیان کرد: اگر اقدامات دستگاه قضا در ارتکاب جرم و هنجارشکنی نتواند در ریشه‌کنی کامل جرایم اثرگذار باشد باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ایجاد تنفر عمومی نسبت به جرم فرهنگ‌سازی کرد تا عموم شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان در برابر جرائم بیمه شوند.

دادستان اراک با بیان اینکه لازم است اقدامات دستگاه قضا، پیوست رسانه‌ای داشته باشد و جامعه به سمت و سوی اجرای عدالت پیش رود، اضافه کرد: هزار و ۷۸۰ فقره ترک تعقیب در سال ۹۹ صادر شد و سال گذشته این آمار به ۳۵ هزار و ۵۹ فقر ترک تعقیب رسید. همچنین در احکام تعلیق تعقیب نیز از ۴۱۷ فقره در سال ۹۹ به ۵۸۵ فقره در سال گذشته رسید که این امر نشان از رشد 40درصدی دارد.

وی در رابطه با گسترش کانال‌های مختلف در فضای مجازی در استان، گفت: با توجه به اینکه تخریب در فضای مجازی انکان دفاع از شخص را می‌گیرد؛ از این رو شایسته نیست در این فضا به دنبال اتهام‌زنی بود، هر مرجعی دستگاه نظارتی دارد که می‌تواند رسیدگی لازم را داشته باشد.

قربانی با اشاره به اینکه آلودگی آب، خاک و هوا جزو اولویت‌های مهم در صیانت از حقوق عامه است و به همین منظور تعطیلی بخشی از نیروگاه شازند عملیاتی شد، در مورد ساختمان‌های ناایمن در اراک، گفت: افزود:۲۰۰ ساختمان در این کلان‌شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم به تخریب دارند .

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید در اجرای قوانین فرهنگ‌سازی در جامعه همکاری کنند؛ چراکه مردم باید آگاه باشند و ساختمان یا ملکی که پایان کار ندارد را خریداری نکنند. همچنین بازار تاریخی اراک نیز از مجموعه‌هایی است که باید توسط میراث فرهنگی بهینه‌سازی شود. تعدادی مسافرخانه و منزل مسکونی نیز باید در اراک ایمن‌سازی شوند.

انتهای پیام
captcha