آغاز ثبت‌نام مرکز قرآنی «مهدالرضا(ع)» در اراک
کد خبر: 4066413
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آغاز ثبت‌نام مرکز قرآنی «مهدالرضا(ع)» در اراک

مسئول مرکز قرآنی مهدالرضا(ع) در استان مرکزی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مرکز قرآنی آغاز از خرداد آغاز شده و تا مرداد ماه ادامه دارد، اظهار کرد: متقاضیان نیمه دوم 95 و نیمه اول 96 می‌توانند در این مرکز ثبت‌نام کنند.

ثبت نام مرکز قرآنی مهدالرضا در اراک

بهاره شعبانی، مسئول مرکز قرآنی مهدالرضا(ع) در استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه این مرکز تحت نظر مرکز قرآن آستان قدس رضوی است و جامعه هدف آن خردسالان 6 ساله هستند، اظهار کرد: این مرکز قریب به 2 سال است که در استان فعال شده و مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی بیان داد: ثبت‌نام جهت شرکت در دوره‌های آموزشی این مرکز از خرداد ماه امسال آغاز و تا مرداد ماه سال جاری ادامه دارد. سال گذشته بیش از 170 دانش‌آموز پیش‌دبستانی از آموزش‌های لازم برخوردار شدند. همچنین این کلاس‌ها سه روز در هفته و به مدت 2 ساعت برگزار می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه 5 شعبه در اراک مشغول به فعالیت هستند و درصدد اضافه کردن 2 مرکز دیگر نیز هستیم، از فعالیت مهدالرضا(ع) در شهرستان محلات، روستای صالح‌آباد و شهر کارچان از توابع شهرستان اراک خبر داد و افزود: توسعه این فعالیت‌ها در سطح استان در حال پیگیری است و رایزنی با ساوه در این رابطه انجام شده است.

وی اضافه کرد: آموزش حروف الفبا، صداها، ترکیبات، کلمه‌خوانی و روخوانی قرآن کریم با لحن عربی و رعایت نکات تجویدی، حفظ آیات و احادیث تربیتی و کاربردی، حفظ گزیده‌ای از سوره‌های کوتاه جز سی‌ام قرآن، آشنایی با مفاهیم پایه پیش دبستانی مانند علوم، ریاضی، هنر، قوانین اجتماعی و بهداشت، آشنایی با داستان‌های قرآنی و سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم دینی نماز، نیایش، زیارت و... و آشنایی با مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله موارد آموزشی در این مهد قرآنی است.

انتهای پیام
captcha