پیگیری تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان مرکزی در سفر رئیس‌جمهور
کد خبر: 4067049
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

پیگیری تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان مرکزی در سفر رئیس‌جمهور

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس استان مرکزی حلقه اتصال بین پیشکسوتان نسل ایثار و مقاومت و نسل جوان است، از پیگیری تکمیل این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 6 تیر، در نشست شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی‌نامه شهدا و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و افزود: انتقال گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس به عنوان یک گفتمان کارآمد به جامعه و جوانان ضرورتی مهم است که باید مورد توجه واقع شود.

وی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار استان با در اختیار داشتن ظرفیت موزه دفاع مقدس باید نامه‌های خلاقانه، جذاب و اثرگذار با محتوایی قابل درک را تدوین کند، به ابعاد تحقق گام دوم انقلاب اشاره و اضافه کرد: پیشرفت کشور و حرکت شتابنده در چهل سال دوم در گرو انتقال صحیح حماسه‌های دفاع مقدس و بهره‌گیری و انتقال این فرهنگ ارزشی به نسل جوان است. پیروزی‌ها و موفقیت‌های دفاع مقدس را باید برای نسل جدید به خوبی تبیین کرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان مرکزی حلقه اتصال بین پیشکسوتان نسل ایثار و مقاومت و نسل جوان و نوجوان امروزی است. از نقش و اثرگذاری موزه دفاع مقدس در تحقق جهاد تبیین نباید گذشت و باید در همه حال اولویت باشد. تکمیل موزه دفاع مقدس رسالتی مهم برای دستگاه‌های استان است و باید به آن اهتمام ورزید.

استاندار مرکزی ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان جلوه‌ای از مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی مردم شهیدپرور و ایثارگر استان در هشت سال جنگ تحمیلی است و باید به عنوان مکانی برای ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس به آن اهمیت داد.

وی تأکید کرد: تمرکز دولت و مدیریت ارشد استان تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام را در دستور کار دارد. دولت سیزدهم تلاش ویژه‌ای برای اتمام طرح‌ها و فعالیت‌های ناتمام در همه حوزه‌ها و بخش‌ها دارد و این مهم در استان ما نیز باید با جدیت دنبال می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان تکمیل موزه دفاع مقدس است و در سفر رئیس‌جمهور به استان که در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد، پروژه موزه دفاع مقدس مطرح شده و امیدواریم اعتبار مناسبی برای این مهم در نظر گرفته شود.

مخلص‌الائمه در پایان گفت: موزه دفاع مقدس مرکزی فرهنگی برای نوجوانان و جوانان است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم استفاده شده و دستگاه‌های متولی همکاری مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha