ضرورت احیای برنامه‌های فاخر عید غدیر در استان مرکزی
کد خبر: 4069778
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

ضرورت احیای برنامه‌های فاخر عید غدیر در استان مرکزی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید به برنامه‌ریزی مطلوب برای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بعد از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا باید برنامه‌های اعیاد غدیر احیا شود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اقامه نمار عید قربان، امروز، 19 تیر همزمان با سراسر کشور در 70 نقطه شهری و روستایی استان برگزار شد. این مراسم در مصلای بیت‌المقدس اراک به امامت آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عید قربان در جمع نمازگزاران، اعیاد قربان و غدیر را به عموم هم‌استانی‌ها تبریک گفت و اظهار کرد: ما شیعیان میراث‌دار مکتب ابراهیمی هستیم و با تأسی به انبیای الهی به معرفت‌اللهی رسیده و در مسیر وحدت جامعه بشری که ابراهیم نبی(ع) بیش از 4هزر سال قبل برای ما به ارمغان آورد، قدم برمی‌داریم.

وی حضرت ابراهیم(ع) را قهرمان بزرگ توحیدی دانست و با بیان اینکه عید قربان به برکت وجود ایشان نهادینه شده است، ادامه داد: ابراهیم خلیل‌الله(ع) در این منطقه قله بلند توحید را برافراشته و پیام‌های بسیاری را تا آخر دنیا برای ما به یادگار گذاردند. پس از ایشان فرزندان آن حضرت راهش را ادامه دادند تا به امروز که این مسیر ادامه داشته است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مسلمانان در شرایط فعالی و دشمنی دشمنان اسلام، تکلیف سنگینی برعهده دارند و باید بیش از گذشته با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر حرکت کنند، اظهار کرد: پیشه کردن تقوا، داشتن تعامل سازنده و عدم سازش با دشمنان از جمله مواردی است که همه ما باید در مسیر زندگی در پیش بگیریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضروت حرکت همه مسلمانان تحت لوای پرچمی واحد را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه مسلمانان باید با برادری و صمیمیت کنار هم و در یک مسیر گام بردارند. با جریان پیش آمده برای اوکراین، کشورهای عضو اوپک ظرفیت تولید ۳۰ میلیون بشکه نفت در شبانه‌روز را به عنوان یک سرمایه باعظمت در اختیار دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود، اما مشکل، نبود وحدت میان کشورهای مسلمان است و دنیای اسلام باید پشتیبان و همراه یکدیگر باشند.

وی در ادامه توضیحات خود اضافه کرد: انقلاب اسلامی زمینه وحدت جوامع اسلامی را فراهم کرده است و همه با شجاعت، غیرت و مجاهدت دینی باید از این فرصت استفاده و گام‌های بلندی برای عزت اسلام و تمام مسلمانان بردارند. بدون شک این امر به شرط آنکه اختلافات مانع نشوند، شدنی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به پیامدهای دعا برای رفع گرفتاری، مشکلات و... اشاره و ادامه داد: مسلمانان از دعا غافل نباشند. باید در همه حال دعا و توسل را قدر بدانیم. دعا گوهره حیات معنوی انسان و رمز موففیت و پیروزی زنده‌دلان است و فرصت‌هایی همچون مناسبت‌های مذهبی شاهراهی برای رسیدن به قرب الهی است.

وی با تأکید براینکه برنامه‌های دهه امامت و ولایت باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود، تصریح کرد: برای بهره‌مندی حداکثری از این دهه نیازمند بسیج همگانی در استان هستیم. باید از این ماه حداکثر بهره را ببریم. بعد از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا باید غدیر احیا، افتخار علوی و فاطمی در این راستا خلق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: پس از پشت سر گذاردن اعیاد قربان و غدیر، باید آماده برگزاری محرم باشیم و موکب‌های امام حسین(ع) را با عظمت برپا کنیم. هر دهه از دهه‌های پیش رو دارای شکوه و عظمتی هستند که باید قدردان باشیم.

وی با آرزوی قبولی عبادات حجاج در مناسک حج، بیان کرد: ترامپ به دنبال ایجاد رابطه بین اعراب، اسرائیل غاصب و خیانتکار بود. دنیای اسلام باید مقابل طمع و توطئه اسرائیل هوشیار عمل کرده و با تقویت جبهه مقاومت، مقابل این مزدوران ایستادگی کنند. امید است با روحیه مجاهدت مسلمانان ریشه ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی خشکانده شده و مسلمانان از چنگال این مزدوران خود فروخته آزاد شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه جوانان نبابد از علم، معرفت و اخلاق غافل و اجازه دهند از نمره علم و معرفت ما کم شود، اظهار کرد: باید با تمام وجود به این موارد توجه ویژه داشت؛ زیرا بخشی از عزت و قدرت ما به علم و دانش وابسته است. استان مرکزی در حوزه های معرفتی پیشگام بوده و باید بار دیگر در رشته‌های علوم و معارف اسلامی پیشتاز باشد. ظرفیت‌ها و امکانات خوبی نیز در این راستا وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری درست قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha