توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی است
کد خبر: 4070930
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی است

امام‌جمعه ساوه با ابراز خرسندی از برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در این شهرستان، اظهار کرد: برای رونق فرهنگ قرآن نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ساوه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ساوه، امروز، 24 تیرماه در مراسم افتتاحیه مرحله شهرستانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن ساوه، که در آستان مقدس امامزاده سیداسحاق(ع) این شهرستان برگزار شد، ضرورت برپایی محافل و جلسات قرآنی در استان و شهرستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف هستیم و آثار و برکات آن در جامعه مشهود است.

وی به برگزاری چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اشاره و آن را یکی از برکات انقلاب توصیف کرد و افزود: رقابت شرکت‌کنندگان به‌صورت منطقه‌ای می‌تواند انگیزه را برای تقویت نقاط ضعف بیشتر کند. سال گذشته ساوه تجربه بسیار خوبی در برگزاری مسابقات قرآن اوقاف را کسب کرد و این امر باعث شد که امسال نیز میزبان داوطلبان از پنج شهرستان‌های ساوه، زرندیه، تفرش، محلات و دلیجان باشد.

رحیمی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید به دست فعالان همین حوزه سپرده شود، اظهار کرد: قطعاً حضور پیشکسوتان در کنار جوانان و اساتید به خروجی مطلوب منتج می‌شود. ما برای رونق فرهنگ قرآن نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم و لازم است مسئولان ذی‌ربط و فعالان این حوزه ایده‌های خود را مطرح کنند.

امام‌جمعه ساوه با اشاره به اینکه همه انسان‌ها به قدر و اندازه توان خودشان از آیات الهی بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: لازمه رسیدن به قرب الهی پاک بودن و تمسک به مبانی قرآنی و اهل‌ بیتی(ع) است. گرایش به این سمت و سو انسان را از زشتی و معصیت بازمی‌دارد.

وی گفت: قرآن برای هدایت جامعه بشری در تمام دوره‌ها نازل شده است و مبانی مندرج در این مصحف شریف برای دوره‌ای خاص و محدود نیست. جهان اسلام با تمسک به آیات الهی در مقابل استکبار جهانی استفاده و از جان و دل برای پاسداشت مفاهیم قرآن از جان و مال خود گذشتند.

انتهای پیام
captcha