تخصیص 1200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک
کد خبر: 4072735
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

تخصیص 1200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی اراک تخصیص یافت.

تخصیص 1200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست این اداره کل در استان گفت: در سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی استان تخصیص یافت که ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح فرهنگی از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای رئیس‌جمهوری، اعتبار مناسبی برای  تمامی طرح‌های عمرانی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص می‌یابد تا این طرح‌ها که مربوط به بیت‌المال است بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد و حلاوت این فضاهای فرهنگی که از دولت‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده به ثمر بنشیند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی اظهار کرد: در این سفر یکروزه دکتر بابک افقهی، رئیس حوزه ریاست و سرپرست معاونت مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک بازدید کرده و در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی افزود: ۱۳ طرح و پروژه فعال در استان وجود دارد که ایجاد کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع بنا از پروژه‌های شاخص است و این طرح در هفت طبقه شامل ۲ طبقه پارکینگ و پنج طبقه فضاهای متنوع کتابخانه‌ای در حال احداث است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدیان‌پور ادامه داد: این طرح با اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان آغاز شده و با توجه به اهمیت پروژه که بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است، اختصاص بودجه در سفر ریاست محترم جمهور اتفاق فرخنده‌ای برای دوستداران فرهنگ استان است.

وی در پایان افزود: امیداریم با تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر ریاست جمهوری هرچه سریعتر این پروژه عظیم فرهنگی به بهره‌برداری برسد و پس از تکمیل و تحویل ساختمان، فرآیند تجهیز، جذب نیرو و خرید منابع توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha