ساوه؛ میزبان نخستین کنگره ملی «شعر عاشورایی»
کد خبر: 4073704
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

ساوه؛ میزبان نخستین کنگره ملی «شعر عاشورایی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به میزبانی ساوه در نخستین کنگره ملی «شعر عاشورایی»، زمان ارسال آثار را ۲۰ مرداد سال جاری اعلام کرد.

کنگره ملی «شعر عاشورایی»

سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری نخستین کنگره «شعر عاشورایی» به میزبانی ساوه خبر داد و افزود: تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران فداکارشان، توجه به نقش ادبیات در ترویج، توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشترآن، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی از جمله اهداف همایش تعریف شده است.

وی در تشریح شرایط شرکت در همایش گفت: ضرورت درج مشخصات سراینده اعم از اطلاعات شخصی، نشانی و تلفن تماس، تایپ آثار در اندازه A4 یا دست‌نویس با خطی خوانا، پرهیز از ارسال آثاری که قبلاً در همایش یا جشنواره‌ای شرکت داده شده  و ارسال حداکثر 5 اثر از جمله شرایط شرکت در همایش است. همچنین شعرای برگزیده در نظر داشته باشند حضورشان در مراسم اختتامیه جهت اهدای جوایز الزامی است.

دلشادی آخرین زمان ارسال آثار را 20 مرداد سال جاری و زمان اعلام نتایج را 30 مرداد بیان کرد و افزود: 10 شهریور آیین اختتامیه و اهدای جوایز در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار می‌شود. همچنین شعرا در دو بخش ویژه با محوریت «جهاد تبیین» و بخش اصلی با موضوع «واقعه عاشورا و شهدای کربلا» می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی آدرس دبیرخانه را شهرستان ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی10، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه. کدپستی 98579-39186 اعلام کرد و افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 42223240-42223220-086 تماس بگیرند. همچنین شماره دورنگار: 42222233-086 است. شعرا از طریق پایگاه اینترنتی saveh.farhang.gov.ir، رایانامه ershad.news@gmail.com یا پیام رسان سروش svhershad و ایتا نیز می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

دلشادی جایزه نفرات اول تا سوم بخش اصلی را به ترتیب 4 میلیون تومان، 3 میلیون تومان و 2 میلیون تومان و جایزه بخش ویژه 2 میلیون و 500 هزار تومان است. همچنین به 5 اثر برگزیده نیز مبلغ 600 هزار تومان اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha