سهم مساوی خبرنگاران و رزمندگان در ایجاد روشنگری
کد خبر: 4077420
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

سهم مساوی خبرنگاران و رزمندگان در ایجاد روشنگری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، بروز اتفاقات ناگوار در دنیا را نتیجه انتشار اخبار دروغین دشمنان دانست و گفت: خبرنگاران در کنار رزمندگان می‌توانند در ایجاد آرامش، پرداختن به واقعیت‌ها و روشنگری نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر چهارشنبه، 19 مرداد، در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت، که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران با خبررسانی به موقع می‌توانند شفافیت در جامعه را به حداکثر و اطلاع‌رسانی به مردم را به حداقل‌ترین زمان ممکن برسانند.

وی ادامه داد: جنگ نرم دشمن علیه نظام، رسالت خطیری را بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌گذارد. بیش از 34 خبرنگار شهید دوران دفاع مقدس وجود دارند که می‌توانند الگوی جامعه خبری امروز باشند. البته راه شهدای خبرنگار همواره ادامه دارد و شاهد رشادت و فداکاری آنان در جببه مقاومت و کرونا هستیم و تعدادی از آنان نیز در این میادین به شهادت رسیدند.

کریمی جنگ نرم را حربه و توطئه دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن با استفاده از تبلیغات سو و فضای مجازی اهداف شوم خود را پیش می‌برد، البته در کشور ما نیز اقدامات خوبی در حوزه فضای مجازی انجام شده است، که کافی نیست و اقدامات باید بهتر و قوی‌تر پیش رود. اگر قصد داریم در برابر توطئه‌های جوامع استکباری مقابله کنیم باید ورود به فضای مجازی را جدی بگیرم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی دارای ابعاد و ابزار پیچیده‌ای است که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و سایر جوامع اسلامی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: جوانان خوش‌فکر و صاحب ایده باید در این عرصه وارد میدان شوند و از این ظرفیت به خوبی در راستای تعالی اهداف اسلامی و نظام استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار استان بروز اتفاقات ناگوار در دنیا را نتیجه نشر اخبار دروغین دشمنان در جوامع اسلامی دانست و گفت: بسیاری از حوادث و درگیری‌ها عمدتاً زاییده خبرهای نادرست و تبلیغات فضای مجازی است، اگر بخواهیم در حوزه فضای مجازی قوی عمل کرده و در مقابل دشمن به درستی آفند و پدافند داشته باشیم لازم است به نقش رسانه و خبر  در این حوزه بیش از پیش بپردازیم.

کریمی بیان کرد: درست که نیروهای امنیتی و حفاظتی از مرزهای این مرز و بوم به خوبی دفاع کرده و جلوی هرگونه اقدام ضدامنیتی را با قدرت خواهند گرفت، اما اصحاب رسانه با ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی درست و به موقع می‌توانند در مقابل توطئه دشمن نقش بازدارنده داشته باشند و فتنه آنان را به خودشان بازگردانند. خبرنگاران در کنار رزمندگان می‌توانند در ایجاد آرامش، پرداختن به واقعیت‌ها و روشنگری نقش بسیار مهمی ایفا کنند و پرداختن به این مهم هزینه کمتری نسبت به جنگ و مقابله فیزیکی و سخت دارد.

انتهای پیام
captcha