نیم‌ضریح دوم سرداب امام زمان(عج) در اراک رونمایی شد
کد خبر: 4077467
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

نیم‌ضریح دوم سرداب امام زمان(عج) در اراک رونمایی شد

مراسم رونمایی از نیم‌ضریح دوم سرداب امام زمان(عج) امروز، 20 مرداد با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در اراک برگزار شد.

رونمایی از نیم ضریح سرداب امام زمان عج در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 20 مرداد، در مراسم رونمایی نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان(عج) در سامرا که در دفتر امام جمعه اراک، با اشاره به اینکه ایجاد سازه‌ها برای عتبات عالیات از زمان آل‌بویه و با قدرت گرفتن نفوذ شیعیان جدی شد، افزود: پس از حکومت آل‌بویه، شیعیان در زمان صفویه فرصت بهتری برای ادامه فعالیت‌های مذهبی یافتند و اگر امروز شیعه چیزی برای عرضه کردن دارد از زمان شیخ بهایی و صفویه است.

وی عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های اخیر را قابل توجه و رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: خوشبختانه امروز فرصتی فراهم شده تا شیعیان سامرا را توسعه و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) را توسعه دهند. همه ما مکلف هستیم پای اهداف و ارزش‌های اسلامی با قدرت بایستیم؛ چراکه دشمنان و جوامع استکباری به کوچک و بزرگ رحم نخواهند کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار و ارزشی ایران اسلامی طلایه‌دار مذهب تشیع هستند و در بازسازی عتبات عالیات نقش بسیا مهمی بر دوش دارند، ادامه داد: فعالان در زمینه بازسازی عتبات عالیات واسطه میان ائمه اطهار(ع) و زائران هستند و برای رفاه زائران کار می‌کنند که این امر توفیق بزرگی است.

وی بازسازی حرمین شریفین در عراق را اقدامی ارزشمند در راستای تحکیم وحدت امت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با ارائه گزارش‌های پیوسته نسبت به شفاف‌سازی فعالیت خود و همچنین جلب اعتماد عمومی گام بردارد.

انتهای پیام
captcha