ثبت‌نام ۳۰ هزار نفر از استان مرکزی در سامانه سماح
کد خبر: 4078858
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

ثبت‌نام ۳۰ هزار نفر از استان مرکزی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم استان برای تشرف به عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است.

علی اکبر زاور، مدیرکل حج و زیارت مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حج و زیارت استان مرکزی، علی‌اکبر زاور، مدیرکل حج و زیارت استان، گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از عاشقان سفر اربعین در استان جهت تشرف به این سفر معنوی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: زائران می‌بایست با ثبت شماره ملی و شماره شناسنامه سر گروه، پیامک این سامانه را دریافت و پس از واریز مبلغ ۱۸ هزار تومان به عنوان بیمه زائران ثبت‌نام خود را نهایی کنند. ثبت‌نام در سامانه سماح  شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است؛ از این رو هرگونه اطلاعات مربوط به سفر تنها از طریق سامانه سماح به اطلاع زائران خواهد رسید.

زاور با اشاره به اینکه ثبت‌نام از اواخر تیر ماه آغاز شده و کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما ثبت‌نام بیش از 60 هزار نفر است. همچنین زائران دقت کنند حتما 2 دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، اگر از آخرین تزریق واکسن آنان 6 ماه می‌گذرد ملزم به دریافت دُز یادآور هستند.  

وی بیان کرد: امسال سفر اربعین نه تنها به صورت هوایی، بلکه به صورت زمینی از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی انجام می‌شود و مرز تمرچین هم در حال آماده‌سازی برای تردد زائران اربعین سال جاری است. بر اساس پیش‌بینی ستاد اربعین، امسال بیش از ۵ میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق سفر می‌کنند.

زاور در پایان افزود: این در حالی است که سال گذشته عراق از پذیرش تعداد محدودی زائر ایرانی آن هم فقط به صورت هوایی موافقت کرد و سال ۹۹ نیز با توجه به شیوع کرونا هیچ زائر ایرانی در اربعین به عراق اعزام نشد.

انتهای پیام
captcha