مراسم اربعین دارای پیوست امنیتی و انتظامی باشد
کد خبر: 4082235
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

مراسم اربعین دارای پیوست امنیتی و انتظامی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه مراسم اربعین و برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین باید مردمی برگزار شود، گفت: در کنار مردمی کردن، مراسم باید پیوست امنیتی و انتظامی داشته باشد.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 9 شهریور، در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی جاماندگان اربعین استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فروکش کردن جریان صدر در عراق، ادامه داد: با توجه به جریان ایجاد شده ممکن است برخی گروه‌های معاند از این فرصت استفاده کرده و برای زائران اربعین مشکلاتی به وجود آورند، تمام هم و غم دولت حفظ امنیت زائران است و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مزین شدن مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین با تصاویر و شبیه‌سازی‌ها باید با دقت و حساسیت انجام شود، ادامه داد: تمام جوانب راهپیمایی اربعین از جمله امنیت باید حفظ شود تا برای هیچ‌یک از افراد مشکلی ایجاد نشود. تقویت جنبه معنوی راهپیمایی اربعین در استان و شهرستان‌ها مورد اهمیت است؛ چراکه در دل این مراسم معنویتی نهفته است که فقط نصیب راهپیمایان می‌شود.

نظری اضافه کرد: محوریت کار در راهپیمایی اربعین در استان باید به عهده دستگاهی واحد همچون تبلیغات اسلامی باشد. کار باید متمرکز صورت گیرد و اگر متمرکز اقدام نشود ممکن است با نارضایتی‌هایی رو به رو شود. پیشنهاد من این است که مجموعه تبلیغات اسلامی وحدتی ایجاد کنند تا همه فعالیت‌ها ذیل این مجموعه و براساس شیوه‌نامه‌هایی که تعریف می‌شود صورت پذیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و شورای روستایی برای هرچه بهتر برگزار شدن راهپیمایی اربعین در شهرستان‌ها و استان‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: آمادگی برای هماهنگی در این راستا از سوی استانداری وجود دارد. فعالیت در این حوزه باید مردمی باشد و هرگاه کوتاهی‌هایی صورت گیرد ما باید ورود کنیم.

نظری ادامه داد: واگذاری کار به مردم از ابتدا تا انتها به هویت‌بخشی دینی منتج می‌شود و این فرصت را نباید از دست داد، البته یکی از اشکالات اینجاست که با قرار گرفتن در آستانه اربعین به فکر اقدامات در این حوزه می‌افتیم، درصورتیکه برخی مشکلات باید در طول سال برطرف شود تا خروجی آن را در اربعین شاهد باشیم. برای تقسیم کار لازم است از ماه‌ها قبل برای اربعین برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل سرویس بهداشتی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین می‌توان از ظرفیت خیرین و راهداری استفاده کرد. منابع طبیعی می‌تواند قطعه زمینی را جهت ساخت این امر در اختیار قرار دهد تا هر سال برای اربعین و برگزاری این مراسم مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

نظری با تأکید براینکه در کنار مردمی کردن مراسم اربعین باید پیوست امنیتی و انتظامی با دقت رعایت شود، اضافه کرد: تمام فعالیت‌ها باید مدیریت شود تا کنترل از دستمان خارج نشود.خوشبختانه مواکب به اندازه کافی وجود دارند و خدمات هم به بهترین شکل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقاف از ظرفیت بقاع متبرکه در راهپیمایی اربعین استفاده کند، افزود: در حال حاضر اوقاف راه‌اندازی سرویس بهداشتی که در بقاع وجود دارند و حال به هر دلیل که از ظرفیت آنان استفاده نمی‌شود را در دستور کار قرار دهد تا برنامه‌ریزی مدونی برای سال‌های آینده در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha