اجرای پویش قرآنی «شمیم حسینی» در اراک
کد خبر: 4083006
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

اجرای پویش قرآنی «شمیم حسینی» در اراک

سحر محبی، مسئول گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» اراک با اشاره به برگزاری پویش «شمیم حسینی» ویژه گروه‌های سنی کمتر از 12 سال و بالای 12 سال، گفت: به طور قطع با اجرای طرح‌های قرآنی می‌توان گام‌های بلندتری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برداشت.

آزمون شمیم حسینی

سحر محبی، حافظ کل قرآن و مسئول گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای پویش همگانی «شمیم حسینی» خبر داد و افزود: این پویش ویژه بانوان بالای 12 سال با محوریت حفظ زیارت عاشورا و با حضور 150 نفر، جمعه، 11 شهریور در مسجدسیدهای اراک برگزار شد. البته حفظ سوره «فجر» نیز ویژه کودکان کمتر از 12 سال در قالب همین پویش برگزار شده بود که جوایز برگزیدگان در ابتدای جلسه اهدا شد.

وی در رابطه با نحوه حفظ جامعه هدف گفت: هر روز بخشی از این زیارت عاشورا جهت حفظ متقاضیان در نظر گرفته شده بود که شرکت‌کنندگان گام به گام با طرح پیش می‌رفتند تا اینکه حفظ به صورت کامل انجام و افراد در آزمون کتبی شرکت کردند.

محبی هدف از برگزاری این پویش را آشنایی و انس هرچه بیشتر افراد با سیره ائمه اطهار (ع) دانست و ادامه داد: خوشبختانه بانوان از اجرای این طرح استقبال خوبی داشتند و این امر گواه بر این ادعاست اگر برنامه و طرح‌های قرآنی به درستی برنامه‌ریزی شوند می‌توان خروجی مطلوب را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح قرآنی «نبض حیات» با محوریت حفظ سور منتخب آغاز شده و همچنان در حال ادامه این طرح هستیم و تاکنون نتایج قابل قبولی به دست آمده است، اظهار کرد: این طرح نیز مرحله به مرحله در حال انجام است و با استقبال خوب بانوان مواجه شده است. با توجه به اینکه فقط یک سال از عمر این گروه جهادی قرآنی می‌گذرد، اما با موفقیت‌های خوبی رو به رو بودیم و در صورت حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های متولی از این طرح یا سایر طرح‌ها در بخش جوایز و ... به طور قطع می‌توان گام‌های بلندتری در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برداشت.

این حافظ کل با اشاره به اینکه گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته موفقیت‌هایی به دست آورد. این گروه جهادی از ابتدای تشکیل اجرای طرح‌های قرآنی همچون «نبض‌حیات» و ... را سرلوحه کار خود قرار داده است و تا رسیدن به اهداف بر تلاش‌های خود می‌افزاید.

محبی اضافه کرد: خروجی مطلوب در فعالیت‌های قرآنی مستلزم قرآنی بودن همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، برای قرآنی شدن جامعه هیچ‌یک از سازمان‌ها نباید خود را از فعالیت در این حوزه مستثنی بدانند. اگر دستگاه‌ها یاری‌گر یکدیگر باشند قطعاً اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. متأسفانه تعدادی از دستگاه‌ها آنچنان که باید در این حوزه کمک‌رسان نیستند و بنده به عنوان عضو کوچکی از این گروه جهادی قرآنی نسبت به عملکرد برخی از آنان گلایه‌مند هستم و امیدست با ورود و حمایت آنان توفیق‌های بیشتری به دست آید.

انتهای پیام
captcha