دوره‌های رفع اشکال ویژه متسابقان قرآن برگزار شود
کد خبر: 4086426
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
سیاح‌گرجی:

دوره‌های رفع اشکال ویژه متسابقان قرآن برگزار شود

قاری بین‌المللی کشورمان، مسابقات را عرصه‌ای پراضطراب دانست و گفت: بهره‌مندی از اساتید ممتاز و تلاوت در محضر آنان و رفع اشکال اعتماد به نفس متسابقان را بالا برده و باعث موفقیت در مرحله کشوری می‌شود.

مسعود سیاح گرجی

مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی و داور سطح یک تجوید، در حاشیه برگزاری دوره تخصصی ارتقای سطح قاریان و حافظان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، سطح قراء استان از لحاظ صوت، لحن و تجوید را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: متسابقان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند که این مهم نشان از تمرین آنان دارد.

وی ضرورت استمرار در برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در طول سال را متذکر شد و افزود: تا جایی‌که تلاوت‌ها را شنیدم، سطح قاریان و حافظان استان مطلوب است، اما اگر دوره‌ها به صورت مداوم برگزار شود قطعاً رشد بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود. حضور شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی باعث می‌شود علاوه بر دستیابی به منابع اصلی شفاهی و مکتوب، قوی‌ترها در حوزه مربی‌گری وارد شده و استان نیازی به دعوت از اساتید خارج از استان نداشته باشند. هرچند از نگاه بنده تعدادی از آنان به این سطح رسیده‌اند.

سیاح‌گرجی در پاسخ به چرایی ناکامی متسابقان استان در مرحله کشوری مسابقات قرآن با وجود دارا بودن سطح مطلوب اظهار کرد: مسابقات عرصه‌ای پر از اضطراب است و برای موفق شدن باید تمرین شرکت‌کنندگان بیشتر و جلسات قوی‌تر در سطح استان برگزار شود. از سوی دیگر استفاده از اساتید خوب و تلاوت در محضر آنان و رفع اشکال اعتماد به نفس آنان را بالا برده و باعث موفقیت در مرحله کشوری مسابقات می‌شود.

این قاری بین‌المللی با تأکید براینکه قاریان قدیمی استان همچون استاد احمدی، جدیدی و جیریایی دارای سطح خوب و قوی هستند و باید مورد استفاده بیشتر قرار گیرند، ادامه داد: با بهره‌گیری از اساتید برای استان دور از انتظار نیست که توفیقات خوبی در مسابقات کسب کنند. برای تحقق این مهم باید برتعداد جلسات آموزشی افزود. اداره اوقاف مجری برگزاری این دوره بوده و جای تقدیر دارد، اما باید از برگزاری جلسات قرآن حمایت بیشتری شود تا جلسات تعطیل نشود؛ چراکه باید مطمئن بود اگر استمرار در اشکال‌گیری‌ها وجود داشته باشد راه‌یافتگان به مسابقات موفق‌تر از حال خواهند بود.

سیاح‌گرجی با اشاره به استعداد خوب و سطح قابل قبول قاریان نوجوان استان همچون سیدمحمدحسین روشنایی و محمدسجاد سالاری، تأکید کرد: این نوجوانان باید ارتقا پیدا کنند و ارتقای سطح آنان مستلزم حمایت دستگاهی و در محضر استاد بودن است. دستگاه‌های متولی با حمایت جلسات، پشتیبانی اساتید ازنظر تأمین منابع مالی و اهدای جوایز به قاریان و حافظان نوجوان می‌توانند گام‌های اساسی در موفقیت استان در مراحل بالاتر مسابقات بردارند. نیاز است جلسات خوبی در سطح شهر در طول سال برگزار شود و به برگزاری 2 کارگاه بسنده نشود.

انتهای پیام
captcha