نقش حوزه‌های علمیه در تحقق امنیت روانی و اخلاقی جامعه
کد خبر: 4086896
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

نقش حوزه‌های علمیه در تحقق امنیت روانی و اخلاقی جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امنیت روانی، فرهنگی و اخلاقی جامعه به خصوص بین نسل جوان در سایه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) حاصل می‌شود و تنها نهادی که می‌تواند این فرهنگ عظیم را در جامعه گسترش دهد، حوزه‌های علمیه هستند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 29 شهریور، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی که در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد، گفت: معرفت‌افزایی، اخلاص، تعهد، نظم و انضباط، رشد و توسعه علمی و اخلاقی و معنوی طلاب و روابط معنوی و خداپسندانه از مهم‌ترین مسائلی است که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

وی آموزش سبک زندگی و مهارت آموزی را از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه عنوان و ادامه داد: نقش‌آفرینی در حیات جامعه، همبستگی و همدلی و ایجاد و تقویت یک جریان مبارک فکری، فرهنگی، دلسوز وظیفه‌شناس، مسئولیت‌پذیر و آینده‌ساز و الگوسازی برای خدمت و مشارکت فعال دانش‌آموزان و خانواده‌های مکرم در تعلیم و تربیت فرزندان و پرورش استعدادها، باید در حوزه علیمه خواهران مورد اهمیت واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: گسترش سبک زندگی بر اساس فرهنگ اهل‌بیت(ع) از سوی حوزه‌های علمیه گام بلندی در راستای سعادت جامعه، تحکیم بنیان خانواده و خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمنان است. داشتن ایمان، تقوا، اخلاق و اخلاص در تبلیغ به جهت نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) از ضروریات تبلیغ است که در این راستا تلاش مجاهدانه و دانش انجام کار، لازم است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امنیت روانی، فرهنگی و اخلاقی جامعه به خصوص بین نسل جوان در سایه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) حاصل می‌شود و تنها نهادی که می‌تواند این فرهنگ عظیم را در جامعه گسترش دهد، حوزه‌های علمیه هستند.

امام جمعه اراک در پایایان بیان کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهم‌ترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha