تحصیل ۱۷۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی
کد خبر: 4087316
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹

تحصیل ۱۷۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اینکه 250 طلبه جدیدالورود در دو سطح 2 و 3 پذیرفته شدند، بیان کرد: بیش از هزار و 700 طلبه در 18 مدرسه علمیه استان در حال تحصیل هستند.

ملیحه وکیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، ملیحه وکیلی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید طلاب حوزه علمیه از سه‌شنبه، 29 شهریور طی مراسمی با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان در مدرسه علمیه الزهراء(س) اراک آغاز شد، ادامه داد: استان مرکزی دارای 18 مدرسه علمیه با هزار و 700 طلبه است.

وی از پذیرش 230 طلبه سطح 2 و 20 طلبه جدیدالورود سطح 3 در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: طلاب سطح 3 در رشته‌های تفسیر، مدرسی زبان و ادبیات عرب، تاریخ اسلام و علوم قرآنی پذیرش شدند. همچنین از حضور 300 مدرس حوزوی برای تدریس سطوح مختلف در مدارس علمیه استفاده می‌شود.

وکیلی در پایان بیان کرد: تحصیل رایگان در حوزه علمیه، اسکان طلاب واجدالشرایط در خوابگاه‌های دلیجان، زرندیه و آستانه از امتیازات تحصیل در این مراکز آموزشی است. همچنین طلابی از اتباع ترکیه‌ای و افغانستانی در حوزه‌های علمیه اراک، ساوه، دلیجان و آشتیان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha