نقش دانشگاه علمی - کاربردی در تحقق مبانی جهاد تبیین
کد خبر: 4087335
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

نقش دانشگاه علمی - کاربردی در تحقق مبانی جهاد تبیین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور با اشاره به اینکه مأموریت جهاد این دانشگاه تولید محصول است، بیان کرد: از دید مقام معظم رهبری جهاد تبیین دربرگیرنده ویژگی‌هایی چون واجب عینی می‌شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این عرصه می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد.

سلیمان عباسی دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سلیمان عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی - کاربردی، امروز، ۳۱ شهریور، در مراسم تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه در استان، انقلاب اسلامی ر انقلابی فرهنگی، عقیدتی و برگرفته شده از  از باورهای درونی دانست و افزود: به واسطه تحقق مبانی دینی و قرآنی در کشور تمام دنیا برای تحمیل مشکلات و چالش‌های بسیار علیه نظام بسیج شد.

وی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به پیکره نظام در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی ورود کرده  و دشمنی خود را بارها به اثبات رسانده است، ادامه داد: اعتقاد به باورهای فرهنگی و قرآنی زمینه ماندگاری نظام را فراهم کرد. هیچ انقلابی در دنیا به 30 سالگی نرسید، اما انقلاب اسلامی با وجود فشارهای دشمنان با استفاده از رهنمون‌های امام و رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه توانست استوار بماند.

عباسی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی - کاربردی علم را به عمل تبدیل کرد و نتیجه این اقدام را در جامعه و خانواده می‌توان مشاهده کرد. موضوع مهارت‌آموزی در راستای ارتقای نیروهای دستگاه‌های اجرایی در سال 73 مطرح شد و امروز ۵۷۱ مرکز علمی و کاربردی در سطح کشور فعال است.

وی ادامه داد: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری خط‌مشی و مأموریت این دانشگاه را مشخص می‌کند و اگر مشکل اشتغال در کشور برطرف شود، بسیاری از مشکلات نظیر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ازدواج و ... حل می‌شود. زمانی که مشکل یا بی‌نظمی را در کشور شاهد هستیم این بی‌نظمی ناشی از بیکاری افراد است.

عباسی بیان کرد: مسئله جهاد تبیین در دو قالب تبیین نظری همچون نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها و تبیین عملی تعریف می‌شود. از دید مقام معظم رهبری جهاد تبیین دربرگیرنده ویژگی‌هایی چون واجب عینی می‌شود و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این عرصه می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد.

وی انجام فعالیت‌های فعالانه را مورد توجه قرار داد و افزود: رفتار منفعلانه باعث عقب افتادگی می‌شود و رویکرد فعالانه دانشگاه جامع می‌تواند موانع موجود را برطرف کند. افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال‌های اخیر مشهودست. اگر به اجرای اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری که ناشی از دغدغه‌های ایشان است را مدنظر قرار دهیم، قطعاً می‌توان به نتیجه‌ای درست رسید. گسترش مرزهای دانش کار دانشگاه علمی - کاربردی نیست، بلکه این دانشگاه تولید محصول را دنبال و هدف‌گذاری کرده است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات مهدی رئوفی تقدیر و علیرضا نظام‌آبادی به عنوان سرپرست این دانشگاه در استان معارفه شد.

انتهای پیام
captcha