نقش آموزش و پرورش در ارتقای امنیت و رفاه عمومی جامعه
کد خبر: 4087659
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

نقش آموزش و پرورش در ارتقای امنیت و رفاه عمومی جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی دانش‌آموزان را پشتوانه کاروان علم و دانش، معرفت و بصیرت در کشور دانست و گفت: نقش آموزش و پرورش در ارتقای امنیت و رفاه عمومی جامعه و پرداختن به مسئله آموزش در گام دوم بسیار مورد تأکیدست.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 2 مهر، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ که در هنرستان ساعی اراک برگزار شد، بازگشایی مدارس به صورت حضوری پس از دوسال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا را به فال نیک گرفت و گفت: مدارس مکانی برای متحول شدن، امیدآفرینی و انسان‌سازی است و در سال تحصیلی جدید باید خود را برای موفقیت‌های بیشتر آماده کنیم.

وی تربیت نسلی آینده‌ساز و تحول‌آفرین برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را خواستار شد و افزود: مهر ماه آغاز بهار آموزش است و شور، نشاط و شکوفایی را بین نسل نوجوان و جوان شاهد هستیم. تحصیل بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس نشان از زنده بودن روح علم و دانش در نظام اسلامی و حرکت شتابنده نظام به سمت اهداف متعالی دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی دانش‌آموزان را پشتوانه کاروان علم و دانش، معرفت و بصیرت در کشور دانست و ادامه داد: نوجوانان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در تحقق اهداف و پیشرفت کشور در گام دوم دارند. والدین نیز در تربیت نسلی اثرگذار نقش آفرین هستند و باید فعالانه در کنار امور تربیتی آموزش و پرورش قرار گرفته و آنان را یاری رسانند. والدین خود برای تربیت فرزندان برنامه ویژه داشته باشند و به برنامه‌های تربیتی مدارس اکتفا نکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه همه در اجرای مأموریت‌ها و رسالت‌های مهم آموزش و پرورش سهیم هستیم و باید یاری‌گر این مجموعه آموزشی باشیم، اضافه کرد: از تمام توان باید برای پویایی کشور استفاده کنیم و آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی کشور باید همواره زنده و با نشاط بماند. همچنین سبک زندگی اسلامی و توجه به تحکیم بنیان خانواده مهم‌ترین اولویت در مدارس است و جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سیستم آموزشی باید تقویت بصیرت، فرهنگ ولایت‌مداری و معنویت باشد.

دری نجف‌آبادی به نقش آموزش و پرورش در ارتقای امنیت و رفاه عمومی جامعه اشاره و با بیان اینکه پرداختن به مسئله آموزش در گام دوم بسیار مورد تأکید و یکی از اولویت‌های اصلی است، ادامه داد: توجه به آموزش در برنامه هفتم توسعه نیز بسیار حائز اهمیت بوده و برای رسیدن به اهداف تعریف شده امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و اردویی مدارس باید تقویت شوند و دستگاه‌های متولی باید در این راستا کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه با الهام‌گیری و الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس باید در مواجهه با مشکلات نقش آفرین باشند تا بتوانند ایرانی پویا و قوی در گام دوم انقلاب بسازنند. مدارس استان باید الگوی تربیت نسلی انقلابی باشند و در این راستا پیشگام بوده و شتابنده گام بردارند.

انتهای پیام
captcha