41 مدرسه به مدارس استان مرکزی افزوده می‌شود
کد خبر: 4087856
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

41 مدرسه به مدارس استان مرکزی افزوده می‌شود

استاندار مرکزی با اشاره به اضافه شدن 41 مدرسه به مجموع مدارس استان تا پایان سال از افزایش 15 مدرسه با 74 کلاس در هفته دولت و 9 طرح آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: مابقی مدارس تا پایان سال تحویل می‌شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، عصر شنبه، 2 مهر، در آیین افتتاح مدارس «راهیان کوثر» و برزگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، پاییز را بهار تعلیم و تربیت دانست و به دانش‌آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد قدر این لحظات و روزها را دانسته و از لحظه لحظه آن برای دانش‌افزایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین حق فرزند به گردن والدین انتخاب مدرسه نیکو و خوب است و در هیچ شرایطی آموزش و پرورش نمی‌تواند جای خانواده را بگیرد. یکی از اشتباهات والدین این است که فرزندن خود را در مدرس خوب ثبت‌نام کرده و آنان را در حوزه تعلیم و تربیت رها می‌کنند، در واقع این امر خلأ بسیار بزرگی است که باید مراقب این موضوع و پیامدهای آن بود.

مخلص‌الائمه با تأکید براینکه خانواده باید نقش خود را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به خوبی ایفا کند، اضافه کرد: دانش‌آموزان در همه حال مطیع والدین و معلمان خود باشند و سعی کنند در یکسال تحصیلی جدید موفقیت‌های خوبی کسب کنند.

استاندار مرکزی گفت: امسال 41 مدرسه تا پایان سال به مدارس استان اضافه می‌شود. در هفته دولت 15 مدرسه با 74 کلاس و در مهر ماه نیز 9 طرح آموزشی با 52 کلاس به مدارس اضافه شده و مابقی نیز در زمان مقرر با کمک و حمایت خیرین ساخته و تحویل می‌شود.

ضرورت پیوند مدرسه، مسجد، منزل و محله

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، گفت: نوجوانان و نونهالان امید آینده کشور هستند که امروز به عنوان امانت الهی در اختیار ما والدین قرار گرفتند و امیدست با کمک قرآن و اهل بیت(ع) از عهده این تکلیف به خوبی برآییم. برای ساختن نسل آینده باید به چهار میم مسجد، مدرسه، منزل و محله توجه کرد که اگر این چهار رکن به یکدیگر پیوند خورد و ما در این 4 محل برخی اقدامات را انجام دهیم قوی‌ترین نسل همچون شهید طهرانی‌مقدم، شهید سلیمانی را خواهیم داشت.

وی با تأکید براینکه هریک از دانش‌آموزان به شرط تعلیم و تربیت نیکو می‌توانند به عنوان راهبران و مدیران لایق این سرزمین باشند. اگر ارکان تربیت با یکدیگر پیوند داشته باشد، زمینه رشد و تعالی بیش از پیش دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. نمی‌تواند ارکان تربیت را از یکدیگر جدا کرد. با گره خوردن مسجد، مدرسه، منزل و محله با یکدیگر از پس تمام مشکلات برمی‌آییم.

کریمی اخلاق، عاطفه، دوستی و صمیمیت، همدلی، همراهی، هماهنگی، آگاهی و بصیرت، داشتن قدرت تجزیه و تحلیل، قدرت تصمیم‌گیری، افزایش اعتماد به نفس را از عوامل موفقیت برای تربیت نسلی آینده‌ساز دانست و اظهار کرد: خلقت انسان با هدف صورت گرفته است و با استناد به فرمایش مولا علی(ع) می‌توان گفت هدف از زندگی رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: راه رسیدن به کمال این است که انسان زندگی را آگاهانه شروع، عارفانه ادامه داده و عاشقانه به اتمام رساند. کسی می‌تواند در زندگی موفق عمل کند که به خودشناسی رسیده و از این ابزار برای رسیدن به خداشناسی استفاده کند. انسان باید زندگی را عارفانه ادامه دهد تا بتواند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.  

انتهای پیام
captcha