90 هزار نفر از فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت شدند
کد خبر: 4088543
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷
قاضی‌زاده هاشمی:

90 هزار نفر از فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به رشد 70 درصدی حقوق والدین شهدا، از تبدیل وضعیت 90 هزار نفر از فرزندان ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها خبر داد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، عصر چهارشنبه، 6 مهر، در سفر به استان مرکزی و دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدای خمین گفت: کشور ما فقط یک درصد وسعت جهان و یک درصد جمعیت جهان را داراست و امام راحل با همین تعداد اندک توانست پرچم قرآن و اهل بیت(ع) را به اهتزاز درآورد و زمینه اجرای احکام مبانی دینی را فراهم کند.

وی با بیان این مطلب که امام راحل فرصت جهاد در رکاب امام حسین(ع) را برای ما ایجاد کرد، اضافه کرد: بیش از چهل سال سفره اسلام در کشور، منطقه و عرصه بین‌المللی گسترانیده شده است تا مؤمنان فرصت جهاد فی‌سبیل‌الله پیدا کنند. خداوند شهدا را برای حرکت در مسیر قرب الی الله و جهاد در راه خدا برگزیده است. عمده شهدای اسلام عاشق بودند و به دنبال شهادت در صحنه نبرد وارد می‌شدند. رزمندگان دفاع مقدس همواره دنبال فرصتی بودند تا به لبیکی که به امام(ره) گفته بودند عمل کنند.

قاضی‌زاده هاشمی ضرورت دنبال کردن ارزش‌های دینی و انسانی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه انسان‌ها باید هدف از خلقت خود را بدانند تا دچار انحراف نشوند، ادامه داد: جهاد و ایثار تاریخ انقضا ندارد و برای گذشته نیست، جهاد برای امروز و فردا نیز هست و باید از نیات خود مراقبت کنیم. مقام معظم رهبری در رابطه با انحرافات صدر اسلام فرمودند: انحراف زمانی شروع شد که بدریون و احدیون گفتند به خاطر جهاد فی سبیل‌ الله برتر از باقی افراد هستیم و باید پاداش بیشتری دریافت کنیم و در نتیجه حضرت علی(ع) در مقابل آنان ایستادگی کرد تا بین صحابه پیامبر(ص) و مجاهدین خندق و برده تازه مسلمان شده تفاوتی نباشد.

معاون رئیس‌جمهور به بروز اغتشاشات اخیر در سطح جامعه اشاره و ادامه داد: اتفاقات ایجاد شده به جهت تضاد فکری رقم خورد و این امر ماحصل این مطلب است که سفره من مسئول و خانواده‌ام از مردم جدا شده است و این امر همان ویژگی است که ائمه (ع) همواره با آن مقابله می‌کردند.

وی با تأکید براینکه دولت سیزدهم و مجلس به جامعه ایثارگری نگاه ویژه دارند، گفت: با کمک دوستان توانسته‌ایم برخی از عناوین اعتباری را اصلاح کنیم. همچنین تغییرات قابل توجهی در مورد مصوبه مسکن انجام شده است، اما در کنار آن از تورم و محدودیت بازار کار نیز نباید غفلت کرد.

قاضی‌زاده با اشاره به افزایش 70 درصدی حقوق والدین شهدا، ادامه داد: تصویب آیین‌نامه‌ها در مجلس یکی از اقدامات بنیاد مسکن است که در حال اجراست. تاکنون 17 آیین‌نامه به تصویب رسیده است و بسیاری از قوانین مربوط به ایثارگران نیز اجرا نشده است. فقط 19 درصد از قوانین ایثارگری اجرایی می‌شود و همچنین تاکنون 17 آیین‌نامه در دولت ارائه شده که فقط 9 مورد به تصویب رسیده است.

وی با بیان این مطلب که 3 میلیون و 500 نفر تحت پوشش خدمات مسکن هستند و فقط به 80 هزار نفر می‌توان مسکن داد در حالی‌که 700 هزار نفر نیاز به خدمات مسکن دارند، ادامه داد: در قالب طرح ملی مسکن از دولت مجوز دریافت شده است که به افراد فارغ از دریافت خدمات، خدمات مسکن ارائه دهیم. در جهت رفع مشکلات خصوصی خانواده شهدا میز خدمت وجود دارد و با مراجعه به میز خدمت می‌توانند راهنمایی لازم را دریافت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان با بیان اینکه تاکنون 90 هزار نفر در کشور تبدیل وضعیت شدند، افزود: بنیاد شهید مقید به قانون و منابع مالی است و با وجود کمک‌های مالی باز هم نسبت به گرانی‌های موجود محدودیت وجود دارد. در دستگاه‌های دولتی مشکلی برای جذب وجود ندارد، اما شاغلان وزارت نیرو تمایلی به تبدیل وضعیت نداشتند؛ چراکه با تبدیل وضعیت حقوق آنها حدود 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدامین سالاری جائینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۰۸:۱۰
0
0
به یک کار احتیاج دارم فرزند ایثارگر و بازنشسته ارتش میباشم
captcha