افتتاح نخستین مزرعه گردشگری «رهیار» در محلات
کد خبر: 4088770
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

افتتاح نخستین مزرعه گردشگری «رهیار» در محلات

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری «رهیار» به عنوان نخستین مزرعه گردشگری در استان افتتاح شد.

افتتاح مزرعه گردشگری در محلات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، به مناسبت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری«رهیار»، به عنوان نخستین مزرعه گردشگری در استان، پنجشنبه، 7 مهر، با حضور ملک‌جانی فرماندار محلات و مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مرزبان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مجموعه گردشگری رهیار جزو مجموعه‌های تبدیلی است که قبلا باغات انار و کشاورزی بوده است. این مجموعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.

وی افزود: موافقت اصولی این مجموعه به عنوان اولین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت ۱۰ هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان  در مسیر شهرستان محلات به آبگرم واقع شده و حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از ۶ نفر به صورت مستقیم است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مزرعه، رستوران سنتی و محلی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه و صید ماهی را شخصاً از نزدیک تجربه کنند. یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و پروژه مزرعه گردشگری «رهیار» می‌تواند به عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان و یا کشور معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاهاست، افزود: در این راستا روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند برای همه مثرثمر باشد.

انتهای پیام
captcha